9 666 läst ·
57 svar
10k läst
57 svar
Electrolux torktumlare snurrar ett varv sen stannar den
Där kan vi ha ett problem ja. Kretskorten kan va rätt dyra..
Det går ju att byta ut, men frågan är om det är värt att lägga pengar på't, om nåt mer skulle vara dåligt.
Annars beroende på vart du bor i landet har Electrolux fasta priser på service på vissa ställen. 1795kr med rut avdrag, fast som sagt det är beroende på vart i landet.
Det går ju att byta ut, men frågan är om det är värt att lägga pengar på't, om nåt mer skulle vara dåligt.
Annars beroende på vart du bor i landet har Electrolux fasta priser på service på vissa ställen. 1795kr med rut avdrag, fast som sagt det är beroende på vart i landet.
Oskardentredje skrev:
Hej! Tack för hjälp.
Stämmer bra att hjulet sitter snett. Det är projekt 2 om jag väl får igång den. Tror du att det påverkar detta problem?
Tror inte riktigt att jag förstår hur du menar att remmen ska sitta. Är inte helt lätt att se på filmen, skickar en bild så blir det kanske tydligare hur den sitter nu.
Kör jag torktumlaren på tid så händer ingenting. Knäpper bara om maskinen.
Oskardentredje skrev:
Väldigt stor skillnad på 7 & 4 imho.
Ett acceptabelt värde i mitt huvud ligger inom 10% ifrån standard värdet.
Detta hade jag garanterat trott var problemet.
Bytt väldigt många kondensatorer när det varit väldigt likvärdigt/samma problem.
Redigerat:
Lutar åt en ny tumlare. Tack för all hjälp. Blev ett lärorikt försök om inte annat.axelito skrev:
Där kan vi ha ett problem ja. Kretskorten kan va rätt dyra..
Ok tack! Tycks tyvärr inte vara det enda problemet.Fredran skrev:
Väldigt stor skillnad på 7 & 4 imho.
Ett acceptabelt värde i mitt huvud ligger inom 10% ifrån standard värdet.
Detta hade jag garanterat trott var problemet.
Bytt väldigt många kondensatorer när det varit väldigt likvärdigt/samma problem.
Annars är det som electroluxaren sade. Elektronik eller fuktgivare.
Detta är en tydlig indikation på att den behöver bytas imo.
Skulle bytt den på 10%> diff