10 075 läst ·
58 svar
10k läst
58 svar
Electrolux torktumlare snurrar ett varv sen stannar den
Har en 7 år gammal Electrolux Edp2074pmw. Remmen gick av i helgen. Efter byte startar den, snurrar trumman ett var och sen händer ingenting. Någon som vet vad som kan vara problemet?
Tror jag var lite snabb på bollen, finns inget överhettningsskydd i dom där.Oskardentredje skrev:
Remmen verkar sitta fint.
Spontant känns det som ett elektriskt problem. Om du har en multimeter så kolla att du har tillräckligt med ström.
Finns det fukt vid displayen?
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Tack, ska kolla. Ingen fukt vid displayen iaf
är det jag eller ser det främre vita stödhjulet ut att sitta snett?
remmen ligger fel!!!!
stödhjulet skall ligga på utsidan av remmen dvs på den rembiten som är bakom.
borde dock inte ha med ditt problem att göra
har du provat typ tidsprogrammet? istf automatpgm?
remmen ligger fel!!!!
stödhjulet skall ligga på utsidan av remmen dvs på den rembiten som är bakom.
borde dock inte ha med ditt problem att göra
har du provat typ tidsprogrammet? istf automatpgm?
Hej! Tack för hjälp.
Stämmer bra att hjulet sitter snett. Det är projekt 2 om jag väl får igång den. Tror du att det påverkar detta problem?
Tror inte riktigt att jag förstår hur du menar att remmen ska sitta. Är inte helt lätt att se på filmen, skickar en bild så blir det kanske tydligare hur den sitter nu.
Kör jag torktumlaren på tid så händer ingenting. Knäpper bara om maskinen.
Stämmer bra att hjulet sitter snett. Det är projekt 2 om jag väl får igång den. Tror du att det påverkar detta problem?
Tror inte riktigt att jag förstår hur du menar att remmen ska sitta. Är inte helt lätt att se på filmen, skickar en bild så blir det kanske tydligare hur den sitter nu.
Remmen ligger rätt.Oskardentredje skrev:
Hej! Tack för hjälp.
Ja den ligger rätt den är på utsidan av remmenOskardentredje skrev:
Hej! Tack för hjälp.
Hittar två kondensatorer, den ena ska ha 7uF, min mäter 4,3 den andra ska ha 4 och min mäter 3,7. 4,3 är ju inte optimalt men tycker att det är märkligt att det är tvärstopp.Fredran skrev: