Har en EFS4513 som läcker, dels lite i framkant men mer ner på bottenplatta, via de svarta slangarna som kommer från framkanten.
Gissar att jag hittar problemet, det är alldeles för mycket vatten maskinen men jag vet inte exakt hur maskinen mäter detta? Jag ser att det finns en reservdel, nivåbrytare, är det sannolikt att ett byte av denna hjälper?
https://fixpart.se/produkt/electrol...wcB&gbraid=0AAAAAoeQ9zRw7o3lQaRW5w20Vs3iEKzKx
En annan fundering, saltbehållaren ser märklig ut, ska det vara såhär?
Gissar att jag hittar problemet, det är alldeles för mycket vatten maskinen men jag vet inte exakt hur maskinen mäter detta? Jag ser att det finns en reservdel, nivåbrytare, är det sannolikt att ett byte av denna hjälper?
https://fixpart.se/produkt/electrol...wcB&gbraid=0AAAAAoeQ9zRw7o3lQaRW5w20Vs3iEKzKx
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
svarta slangar?D djac skrev:Har en EFS4513 som läcker, dels lite i framkant men mer ner på bottenplatta, via de svarta slangarna som kommer från framkanten.
[länk]
[bild]
avhärdaren ser ok ut
EFS? 4513?
vanligtvis så är det kretskortet när detta händer
dvs
den mäter inte längre
- volym vatten den tar in
- maxtiden för vattenintag
- vatten nivån
dvs tre fel av tre möjliga
det hjälper inte att byta något av dessa tre givare utan det är hjärnan som fått en infarkt
Tack, ja man då känns det ju faktiskt som lite av ett vågspel, tänker att även kombinationsfel kan ju förekomma.returen skrev:
svarta slangar?
avhärdaren ser ok ut
EFS? 4513?
vanligtvis så är det kretskortet när detta händer
dvs
den mäter inte längre
- volym vatten den tar in
- maxtiden för vattenintag
- vatten nivån
dvs tre fel av tre möjliga
det hjälper inte att byta något av dessa tre givare utan det är hjärnan som fått en infarkt
Maskinen funkar emellanåt, dvs den tar sig åtminstone igenom ett program, kan man gissa på glapp, eller är det bara önsketänkande?
troligen en dålig krets på kortetD djac skrev:
så lite av ett önsketänkande är det nog
Klicka här för att svara