12 950 läst ·
9 svar
13k läst
9 svar
Eldragning efter isolering?
Håller på att isolera ett kallförråd och undrar om man kan stoppa i isolering i väggarna innan elektrikern skall göra sitt (skall dra in el + några uttag på väggarna). Tänkte att man kanske kan lägga i isolering fast inte dra på plasten så man kan dra på värmen iallafall.
Går det göra så fast ändå få elkablarna i väggen?
men i ett förråd.. vad finns det för anledning till infälld installation? jag ser bara nackdelar, det blir mkt billigare med utanpåliggande.
Klart det går.. Allt är väl möjligt.. Men det är ju betydligt lättare att göra när isoleringen inte sitter uppe = sparad tid..svettove skrev:Håller på att isolera ett kallförråd och undrar om man kan stoppa i isolering i väggarna innan elektrikern skall göra sitt (skall dra in el + några uttag på väggarna). Tänkte att man kanske kan lägga i isolering fast inte dra på plasten så man kan dra på värmen iallafall.
Förstod inte riktigt om du skulle dra rör eller kabel direkt i väggen?
Ska du inte lägga rör/slang skulle jag rekommendera att göra en utanpåliggande installation..
Ok, tack för tipsen!
Det blir lite mer än ett förråd. Det blir liksom fastighetens själ och hjärta och ögonsten.....en Verkstad för mig och endast mig allena.... Inga jäkla gardiner, ryschpysch och skit utan bara damm och trä och maskiner.....=)
Det blir lite mer än ett förråd. Det blir liksom fastighetens själ och hjärta och ögonsten.....en Verkstad för mig och endast mig allena.... Inga jäkla gardiner, ryschpysch och skit utan bara damm och trä och maskiner.....=)
Isolera och låt det klia lite i elkillen fingrar, bjud på fika nån gång så har han säkert överseende. Att dra rör först och sedan isolera är ingen höjdare för den stackare som ska isolera och dessutom blir isoleringen inte så bra med alla "skador" som blir följden när man får skära ut för rören.
Klicka här för att svara