Hejsan jag har haft en hantverkare som renoverat mitt badrum, tyvärr har han lyckats gå igenom isoleringen i krypgrunden som nu blivit förstörd, se bilder (samma skada flera vinklar).
Hur behöver detta återställas för att det ska bli ”bra” gjort? Jag är orolig för ”snabbt och fel” från hantverkaren och vill därför ha era goda råd. Tack,
Hur behöver detta återställas för att det ska bli ”bra” gjort? Jag är orolig för ”snabbt och fel” från hantverkaren och vill därför ha era goda råd. Tack,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hej
Om det bara är den oljehärdade skivan som gått sönder så borde det räcka att ta bort reglarna som håller skivan uppe, såga bort det skadade av skivan så att det blir raka kanter. Sedan byta den skadade isoleringen mot ny och fästa en ny bit oljehärdad skiva som överlappar de befintliga och fästa allting med reglar.
Vad föreslår hantverkare. Att denne ska göra?
Om det bara är den oljehärdade skivan som gått sönder så borde det räcka att ta bort reglarna som håller skivan uppe, såga bort det skadade av skivan så att det blir raka kanter. Sedan byta den skadade isoleringen mot ny och fästa en ny bit oljehärdad skiva som överlappar de befintliga och fästa allting med reglar.
Tack för svar, har inte fått något annat än att han ska ”fixa” det, har tyvärr haft dåliga erfarenheter av andra ”fixningar” men här har jag ingen aning om vad som är rätt att göra för att det ska bli så bra skyddat som möjligt.Pjosk75 skrev:
Hej
Är det en sådan här board som gäller?
https://www.hornbach.se/p/trossbottenskiva-oljehardad-6x550x1220-mm/10684113/
Stort tack för hjälpen,
Den som sitter ser mer ut som denna, finns i fler storlekarS Segaråttan skrev:
https://sundabyggvaror.se/produkter/skivor/vindskyddsskivor/
Märke brukar vara Hunton
Klicka här för att svara