Problemet med en T-koppling är att den måste vara väldigt nära vägg/tak-ytan så man kan komma åt att fånga ledarna, annars går de ju bara vidare i röret.
I den aspekten är ju produkten du hittade och länkade smartare.
Just det, att man inte kan stuva undan någon överbliven kabel nånstans heller. Jag har ju lite svårare att se alla enorma problem som alla i den där tråden du länkar till ser. Men jag ser ju också till hur jag själv skulle använda dem i detta fall, och det känns ganska oproblematiskt eftersom alla trådar ska kopplas i lampan.
Något som hade varit trevligt med dessa som jag hittade är att man som alternativ skulle kunna ha dem till sin avsedda lampa, hidealite core. Men eftersom de max klarar 0,75 mm2-kabel så kan jag inte helgardera mig för att kunna byta till 230v-lampor senare om det blir för mörkt (vilket jag tror)
Jag anser att du kan använda den muffen du hittade ifall den är såpass lång att den når in i kopplingsutrymmet i lampan.
Om det alltså sen går att göra vidarekopplingen där.
Sen gäller bara helt vanlig omsorg vid montaget och alla detaljer runt det, dvs att saker sitter fast osv.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.