Enligt badrumsreglerna får den sitta kvar.
Om det är lämpligt kan diskuteras.
Frågan är hur mycket mer som både anslutningsdosan och TM blir utsatt för vatten? De duschdörrar ni har idag gör nog att det är torrt utanför? Vad för slags skydd blir det med badkaret?
Sladden behöver ett skydd så att man inte rycker i den av misstag, t.ex en fastskruvad kabelkanal.
Det är bra om sladden kan gå rakt nedåt, under kanten på karet, innan den svänger ut mot TM.
TM måste vara godkänd för område 1 och ha kapslingsklassen IPX4. Jag förutsätter att TM kommer att stå med ryggen mot väggen.