Hej
Hus ska en eldosa fästas korrekt?
Flyttat in i ett nybyggt hus där det tyvärr hände en olycka, en fot drog med sig dammsugasladden. Eluttag åkte genom gipsen lite väl enkelt. Skruvade av uttaget för att titta. Borde inte dosan vara skruvad i en regel? Ser ut som den endast är fäst i gipsen.
 
  • En öppen eldosa i vägg med synliga ledningar och kontakter, ej färdigställd installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att se på den bilden. Du får skruva av uttaget för att kolla. Skadan på gipset har säkert blivit eftersom dosan har "vridits" ut.
Dock ser det konstigt ut med gipsskruven till vänster.
 
Ja, det ser ut att vara en rotdosa, det i kombination med enkelgips blir lite svajigt tyvärr
 
  • Gilla
nicklasf
  • Laddar…
Tack för svar. Det sitter osb bakom gipsen så det känns tråkigt om dosan inte är fäst ordentligt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.