@
A AndersS skrev:
Vi kommer att få mängder med AI-genererad felaktig information.
Har redan börjat hoppa över den och söka mig till mera trovärdig sajter.
Och en del "eldningskrönor" är relaterad till t.ex. gamla kakelugnar, mm.
Nja....just i det här fallet är det rätt känt att EK inte är det bästa att elda. Men har ingen egen erfarenhet av att elda ek då det knappt finns här...

A AndersS skrev:
Torr pinnaved överst och lite mjölkkartong i tändbrasan misslyckas aldrig, bryr mig inte om träslaget.
Och ja, vissa anser att man inte ska tända med dessa kartonger.😎
Jag ser det som en bonus.

Elda med laminerade mjölkkartonger kommer med stor säkerhet förkorta livet på grannarna och det är alltid någon som man avskyr.

Jo, jag har jobbat på ett mejeriföretag.

• Haha
Intet och 2 till
  • Laddar…
@ @ndreas skrev:
Nja....just i det här fallet är det rätt känt att EK inte är det bästa att elda. Men har ingen egen erfarenhet av att elda ek då det knappt finns här...
Ek är ju bland det energirikaste som växer i Sverige och därmed ett av de bästa bränslen vi har, men det är inte lätt att få eld på.

@
F fribygg skrev:
Ek är ju bland det energirikaste som växer i Sverige och därmed ett av de bästa bränslen vi har, men det är inte lätt att få eld på.
Jo, det vet jag. Men jag tänkte utifrån syran. Men kanske inte är något problem (?)

@ @ndreas skrev:
Är också en gammal skröna.

@ @ndreas skrev:
Jo, det vet jag. Men jag tänkte utifrån syran. Men kanske inte är något problem (?)
Det är inga problem.

Lite vedskräp att tända med och en halv mjölkkartong, perfekt för snabb tändning.😇
Behövs inget mera och inte krångla till det
En hink med vedskräp och en halv mjölkkartong, redo för snabb tändning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

@ @ndreas skrev:
Att elda enbart ek kan ju vara ett problem, blandar man med annan inte så energirik ved lär det gå jättebra
(det har min mor gjort i ca 35år och det fungerar utmärkt med ek torkad minst två år och tex torrgran eller asp)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.