7 985 läst ·
38 svar
8k läst
38 svar
Elcentralbyte, kan någon höfta ett pris??
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Ja gör man inget annat än trådar om lägenheter så går det såklart ganska fort till slut. Ett hus är dock inte en lägenhet - man vet aldrig vad man hittar
Haha vad snackar du om, du drar stigare och gruppledningar helt ensam? Och på en arbetsdag dessutom..Hultgren skrev:Små grabbar, jag har jobbat i över 30 år med el. Jag kör skliten ur små grabbarbna.. Göra en lgh är så enkelt i med diskmedel i stigaren, bort med centraken, fram med grundfärgerna till dosorna sedan är det baea skoj. Blir lite svettig men det betalar ju kunden för.Det enda som kan ställa til problem är rörstop. Annars är detr bara att köera om man inte är lat
Tror han har tullat lite på glöggen, om han gör en villa på 1 1/2 dagar....
Förutom jobb som ibland kan skötas på en person om man har tur så som stigare och annan tråddragning så är jag inte riktigt med på att man hinner med alla mätningar och kontroller samt koppling i mätarplatta osv. Men om man nu gör en 3:a på egen hand och hinner allt man ska inkl kompletering, mätningar osv osv så att hinna en villa från 20-talet på 1,5 dgr (12 timmar) känns som lite väl förhoppningsfullt.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Han har ju jobbat med el i över 30 år och sopar mattan med oss små grabbar, självklart att det där inte är något problem då. Bara att hälla i diskmedel...Slugge skrev:
//Patrik
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Jag tror att TS kan bortse från Hultgrens tidsberäkning och så kan vi återvända till frågan
Klicka här för att svara