69 655 läst ·
1 093 svar
70k läst
1,1k svar
Elbilar explosion risk
Den tillverkade mängden bilar ett troligen ett stort hinder för att hålla en Fisker rullande någon längre tid. Hur billigt är tillräckligt billigt i det fallet? Gratis kanske? Vad kostar försäkringen? Gäller villaförsäkringen om man parkerar Fiskern nära huset? Osv....
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Har du någon källa på att man inte får skriva negativa insändare om elbilar i normala medier?T TommyC skrev:Han kanske skickade sin insändare till många tidningar men de flesta tar nog inte in något som är negativt till batteribilar. Gällande pensionärers koppling till arbetslivet så har jag själv kontakt med flera f d kollegor som slutade arbeta för mer än 10 år sedan. Jag har även några bekanta som vägrar sluta arbeta trots ålder långt över 65 år. Jag har inte träffat någon som tappat intresset för sitt arbetområde med stigande ålder vare sig dom arbetar eller inte eller ens om dom är från Skåne.
Utifrån den lilla information man kan söka upp om skribenten slår denne inte mig som någon profil inom brandsäkerhet, utan snarare ännu en gubbe som vill meddela sin elbilsskepsis till omvärlden.
Den enda brandman jag känner, förvisso frivilligbrandman, verkar inte känna någon oro då de kör elbil.
Ingen säger väl att de blir värdelösa, men efterfrågan sjunker ju rejält om det kommer nya bilar med dubbla räckvidden.Fairlane skrev:
Jämförelsen med Golf haltar, för nya generationer Golf har inte halva bränsleförbrukningen jämfört med tidigare generation (vilket vore en relevant jämförelse).
Vilken elbil dubblerar sin prestanda varje generationsskifte?N Nerre skrev:
Över en 10årperiod skulle de nå typ 10000mils räckvidd.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 862 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 862 inlägg
Jo precis det säga faktiskt. Ett exempel, det finns flera.N Nerre skrev:
Experterna varnar: din elbil blir värdelös redan 2030
Som sagt, räckvidden ökar på elbilarna, men knappast en fördubbling.N Nerre skrev: