2 423 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Elbesiktning - vad tänka på
Hej
Jag tänkte ta in en elektriker för att göra en elbesiktning av mitt hus. Vad bör jag tänka på? (T ex fast/löpande pris, finns olika stanfardnivåer av elbesiktning)
Med vänlig hälsning,
Peter
Jag tänkte ta in en elektriker för att göra en elbesiktning av mitt hus. Vad bör jag tänka på? (T ex fast/löpande pris, finns olika stanfardnivåer av elbesiktning)
Med vänlig hälsning,
Peter
Varför behöver/vill du göra en besiktning?
Är det en besiktning av utfört arbete eller ett konditionstest av en befintlig installation?
Vi köpte huset i slutet av förra året och vill få en bild över elinstallationens kondition. Huset byggdes 1980 och en del el har gjorts om men annat är kvar från byggåret. Vi ska ev renovera en del av huset och då vill vi gärna veta elens status så vi kan planera eventuella åtgärder.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 951 inlägg
Ett bra beslut tycker jag då man som innehavare är skyldig att kontrollera att sin anläggning är i gott skick. Det gör väl alla, eller 
Så nu hoppas jag att någon med erfarenhet av t.ex EIO eltest kan tala om hur det gick till och vad det kostade. (Därmed är jag avslöjad
)
Så nu hoppas jag att någon med erfarenhet av t.ex EIO eltest kan tala om hur det gick till och vad det kostade. (Därmed är jag avslöjad
Klicka här för att svara