Byurn Byurn skrev:
Trots att jag inte är elnätslobbyist så tror jag nog att du måste förlika dig med att någon form av skadestånd för sveda och värk blir nästan nog omöjligt att få.

Elnätsbolagen får råna och ta dig i baken bäst de vill, så länge de inte dödar dig.
Typiskt!

Jag får återkomma framöver för att återge om jag lyckades eller misslyckades.

Case closed, tillsvidare.

JanneJanne123
Darling McFluff SKJB021 skrev:
Lobbyisterna från elnätsbolagen som skriver här och hävdar att kunden inte har något att säga till om kan sluta bemöda sig att skriva, min fråga var på konkreta förslag på att få ersättning inte motsatsen.
Tyvärr är det så att allt som oftast har inte kunden så mycket att säga till om och speciellt inte i en så hårt reglerad bransch som elnätsbranschen.

Men visst, känns det bättre för dig tycker jag att du ska kräva ett rejält skadestånd, chansen att du får ut något bedömer jag dock som minimal.

Förstår förövrigt inte varför du ställer en fråga och när du får svar på vad folk tror som du inte gillar börjar du kalla oss lobbyister...

JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Tyvärr är det så att allt som oftast har inte kunden så mycket att säga till om och speciellt inte i en så hårt reglerad bransch som elnätsbranschen.

Men visst, känns det bättre för dig tycker jag att du ska kräva ett rejält skadestånd, chansen att du får ut något bedömer jag dock som minimal.

Förstår förövrigt inte varför du ställer en fråga och när du får svar på vad folk tror som du inte gillar börjar du kalla oss lobbyister...
Räcker med 1000kr, behöver inte vara rejält.

Sorry, het på gröten och ber om ursäkt om jag agerade i affekt över min frustration.

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Och jag är rätt säker på att du inte fått ett löfte angående på en tidpunkt för inkoppling av permanenta matningen utan bara en uppskattad målsättning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.