Hej.
Jag håller på och förbereder med rördragning för elen i nya köket. I köket skall jag ha en induktionshäll(2-fas 16A) ovanför en inbyggnadsugn (1-fas 16A). Frågan är vilken/vilka dosor jag skall installera. Räcker det med att dra fram ett 20mm rör för en trefasmatning (2 till häll och en till ugn) eller skall jag dra 2 separata rör? Skall jag sätta upp apparatdosor eller kopplingsdosor? Jag vet som sagt inte om man ansluter hällar och ugnar med stickkontakt eller med kabel direkt in i en dosa.
Mvh Tommy
 
Ingen som vet? Det enklaste är om en vanlig 5 X 2,5 kan dras i ett 20mm rör. Är det så man gör vid nyinstallationer? Kopplar man kabel från häll/ugn direkt in i en utanpåliggande dosa eller har enheterna stickproppar. HJÄLP, jag vill ha besked så ja kommer vidare.
/ Tommy
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.