Hej!

Funderar på att köpa badrumsmöbel från Kvik men de har inget eluttag till sina badrumsmöbler så jag vill hitta något bra alternativ som kan komplettera möbeln. Jag vill kunna ha en eltandborste ständigt på laddning intill uttaget så det kan inte vara ett elluttag som sitter upptill på en lampa ovanför spegeln eftersom det inte vore så praktiskt och snyggt att ha eltandborsten så högt upp. Jag har i någon badrumsinrednings-katalog sett en låda under ett tvättställ som innehöll ett eluttag men jag kommer inte på i vilken katalog jag sett detta, kan någon hjälpa mig? Kan man ha ett sådant uttag i andra tillverkares lådor också?

Undrar också om det finns något eluttag som ser någorlunda snyggt ut som man kan sätta direkt på kaklet nertill vid tvättstället?

Mvh

Nikkotikko

Jag satte en apparatdosa bakom överskåpet till badrumsmöbeln. Sedan var det bara att borra hål i bakstycket och montera eluttaget i skåpet. Snyggt och diskret, så nu sitter båda eltandborstarna i skåpet ;)

C
Har gjort följande specialkonstruktion:

Utsidan:
pict0027.jpg

Insidan:
pict0029.jpg

Hej och tack för era svar!

Ni har löst det smart, problemet i mitt fall är att jag inte kommer ha något överskåp att gömma uttaget i utan bara en spegel inkaklad i väggen. Jag borde varit lite tydligare i min fråga! Då återstår underskåpet om man vill gömma uttaget och det var en smart sådan lösning jag såg i någon katalog där uttaget så att säga följde med när man drog ut lådan så att man slipper krypa in under tvättstället för att nå uttaget.

Mvh
Nikkotikko

C
Tänkte du ha eltandborsten inne i skåpet, eller hade du tänkt att sladden skulle hänga ut genom skåpsdörren?

Inne i lådan var tanken!

Har nu hittat eluttaget jag menade och det fanns i Swedbergs "Badrumsboken 2005" :). Skall nu kolla upp om det går att använda i andra möbler än Swedbergs.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.