Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Hej!
Körde tvättmaskin, airfryer, spis och ugn. Då la huset av.
Startade om och nu fungerar halva spisen, ugnen. Men kontaktuttagen och belysningen i köket, vardagsrum och några andra rum fungerar ej.
Säkringarna ser hela ut? Men kan de vara trasiga ändå?
Vad gör jag?
Tack på förhand!
Körde tvättmaskin, airfryer, spis och ugn. Då la huset av.
Startade om och nu fungerar halva spisen, ugnen. Men kontaktuttagen och belysningen i köket, vardagsrum och några andra rum fungerar ej.
Säkringarna ser hela ut? Men kan de vara trasiga ändå?
Vad gör jag?
Tack på förhand!
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
De verkar påslagna? Allt annat i huset fungerar...Eller vad ska jag kolla med de?
T Tummen_mitt_i_hand skrev:
Det behöver inte vara utanför huset, men det är i alla fall innan centralen som det finns 3 st huvudsäkringar. Dessa kan också finnas i källare/garage.Hus tomte skrev:
Hus tomte
Verktygstokig
· Södra Stockholm
· 671 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
- Södra Stockholm
- 671 inlägg
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Yes, det ser ut som att den säkringen har gått. Då kan alla säkringar i din central som sitter efter huvudsäkringarna vara påslagen, men då den inte matas med alla tre faser kommer de delar som matas med den fasen inte fungera.
Medlem
· Södermanland
· 239 inlägg
Tack, snälla allihopa!
Att ni orkar ta er tid för sånna som mig, med tummen mitt i hand.
Hittade en säkring och nu fungerar det!
Tack snälla!!!!
Att ni orkar ta er tid för sånna som mig, med tummen mitt i hand.
Hittade en säkring och nu fungerar det!
Tack snälla!!!!
Klicka här för att svara



