10 740 läst ·
25 svar
11k läst
25 svar
El-installation av varmvattenberedare
Bryter man fasen så har man allpolig brytning. Allpolig brytning innebär att alla faser bryts men nollan behöver inte brytas. Som exempel kan man se hur en säkerhetsbrytare är kopplad. Den bryter faserna och har ev en brytande hjälpkontakt som INTE ska användas för nollan då den bryter före faserna och sluter efter faserna.
Tack för alla svar!
Bra poängterat gällande schemat och den saknade punkten. Den skall kopplas via stickpropp.
Så då är det alltså såhär det skall kopplas för att förtydliga då:
- Blå/fas till 1 & 2
- Bygla 3 & 6
- Neutral/brun till 4
- Jord till jordpunkten
Allt korrekt så?
Bra poängterat gällande schemat och den saknade punkten. Den skall kopplas via stickpropp.
Så då är det alltså såhär det skall kopplas för att förtydliga då:
- Blå/fas till 1 & 2
- Bygla 3 & 6
- Neutral/brun till 4
- Jord till jordpunkten
Allt korrekt så?
Det var vad jag tänkte först också, men läste olika vad som borde sättas var. Men som du säger. Spelar inte sås stor roll då via stickpropp. Tack så mycket!
Du har en bygel mellan 4 och 5 som du förmodligen kan återanvända och flytta till de nya positionerna.A anders1984 skrev:
Klicka här för att svara