Klockan skrev:
Om man nu vill ha eluttag i bänkskåp på lådor så kanske man kan göra en liknande lösning som finns till en del badrumskomoder (där det väl är tänkt att man kan ha rakapparaten på laddning i lådan). Där har jag sett lösningar där uttaget sitter längs bak i lådan och så går det en spiralsladd (liknande sladden som man hade till telefonluren när man var liten) mellan lådans bakkant och en eldosa i väggen.

Själv skulle jag inte vilja ha eluttag i lådorna (har istället infällda uttag under väggskåp och på sidan av ett bänkskåp), men smaken är ju som bekant olika.
Finns säkert hos flera tillverkare, men titta tex på Aspen badrumsserier så förstår ni vad jag menar (finns med på flertal bilder i katalogen på hemsidan)
www.aspenbad.se

Ju mer jag tänker på det desto sämre tycker jag det verkar va att sätta ett uttag i en låda. Det innebär ju att den måste vara öppen när man står och sölar vilken ju bara leder till mer söl inne i lådan samt att den är ivägen när den är utdragen. För övrigt trode jag att glasskiva med tapet var helt ute nu.

AnneFi
Okej? Det är mycket som är ute men jag vet inte om jag kunde bry mig mindre faktiskt.
Man behöver ju inte ha lådan mer är precis på glänt och står du vid sidan om så behöver du inte söla i lådan.

Jag ska iaf titta på uttagen som ni tipsat om. Tack.

Ja, jag måste hålla med Anne där. Att det ska vara ute kvittar väl, man sätter väl det man tycker är snyggt och praktiskt. :)

//Patrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.