tommib
Dispensen de hade höll på att löpa ut helt. Därefter skulle det ha varit helt olagligt enligt nya ellagen från 1998. Dåvarande SJ borde fått ett permanent undantag i nödvändiga lagar att kunna förse vissa externa fastigheter med el där allmänt elnät saknas. Måste vara jobbigt för de boende att inte veta från år till år om de får ha elen kvar eller om de ska tvingas flytta någon annanstans för att ha el. Och så har det hållit på decennium efter decennium.
 
  • Gilla
Räknenisse
  • Laddar…
W Wheelabrator skrev:
Trafikverket har nu ändrat sig:
[länk]

Som en av sveriges mest avskydda myndigheter/verk så undrar jag hur man vågade försöka sig på något sådant :thinking:
Jag tycker det är minst lika anmärkningsvärt/rättsosäkert att de ändrar sig efter en tidningsartikel.
 
Av hans sätt att uttrycka sig låter det som att deras egen beredningsproccess innan beslut varit bristfällig.

Jag får lite vibbar av att det är någon avtalsnisse som gjort någon mekanisk åtgärd, utan att se till sammanhanget vad det handlar om för ärende och historiken bakom att saker varit ordnade på detta sätt. (exempelvis gjort en uppsägning istället för att söka ny dispens)
Och därmed hanterat det som är ett principiellt ställningstagande som om det vore en rent administrativ åtgärd (exempelvis inte lyft det till rätt beslutsnivå) Men det är bara min teori...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.