Medlem
· västra götaland
· 401 inlägg
Va tusan gör jag nu. Dessa två dosor fann jag bakom kaklet i badrummet.
Skall kaklas om i hela badrummet.
Det skall stå en tvättmaskin framför - ska jag ha doslock där nu då? Kan jag sätta matning till tvättmaskin där, känns lite lågt - men kanske inte gör nåt?
HJÄLP!
Skall kaklas om i hela badrummet.
Det skall stå en tvättmaskin framför - ska jag ha doslock där nu då? Kan jag sätta matning till tvättmaskin där, känns lite lågt - men kanske inte gör nåt?
HJÄLP!
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Varför inte anlita en elektriker som ordnar med det elektriska så du får en bättre lösning.
En elektriker kan ju förflytta det som behövs till en bättre plats och ta bort sådant som inte behövs.
Då får man ju en bättre lösning i slutänden.
En elektriker kan ju förflytta det som behövs till en bättre plats och ta bort sådant som inte behövs.
Då får man ju en bättre lösning i slutänden.
Du kommer väl ändå riva nästa skiva med väl? Så du kan bygga upp en riktig våtrumsvägg med 15mm plywood och gips.rockin_john skrev:
Sen så är det lätt för elektrikern att lösa detta
Medlem
· västra götaland
· 401 inlägg
Ja, självklart kommer det en elektriker och tar i det. Ville bara ventilera saken med er 
Bästa svaret
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Ett doslock kan inte sättas på dessa dosor då det finns ett allmänt krav på minst IPX1 i badrum, och infällda dosa med lock håller bara IPX0. Även man hittar doslock som ger tätning så sitter de väldigt illa till där nere vid golvet.
Du kan ju undersöka vidden av denna skada genom att försöka lista ut vad dosorna används till. Det underlättar val av ny placering, eller om de kan rationaliseras bort. Du får inte kakla över dem igen om de är i bruk.
Du kan ju undersöka vidden av denna skada genom att försöka lista ut vad dosorna används till. Det underlättar val av ny placering, eller om de kan rationaliseras bort. Du får inte kakla över dem igen om de är i bruk.
Klicka här för att svara

