Bygger en kommod själv enligt bild.
Dags att lägga på marmorskivan enligt bild.
Räcker nuvarande stöd eller bör jag lägga en plywoodskiva under och såga ut för handfaten mm så att marmorskivan får stöd överallt?
Dags att lägga på marmorskivan enligt bild.
Räcker nuvarande stöd eller bör jag lägga en plywoodskiva under och såga ut för handfaten mm så att marmorskivan får stöd överallt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tack för svar.F fribygg skrev:
Framsidan/fronten är i massiv furu och resten björkplywood som försegats mot fukt på ändträet.
Frågan är om det behövs mer stöd överhuvudtaget? Behöver marmorn stöd överallt under liksom?
Jag tycker att spännvidderna ser ganska så små ut, 60-skåp? Många bygger ju kök och har hoar och hällar i 80-skåp, vilka har betydligt större hål än vad du har. Man undviker att stå i just de försvagningarna och undviker att hoppa på resterande delar av bänken.
Det är svårt att se på bilden, har du full avstödjning/tvärslå för skivan vid mittskåpet eller endast i ytterramen?
Det är svårt att se på bilden, har du full avstödjning/tvärslå för skivan vid mittskåpet eller endast i ytterramen?
Tack.R Röksvamp skrev:Jag tycker att spännvidderna ser ganska så små ut, 60-skåp? Många bygger ju kök och har hoar och hällar i 80-skåp, vilka har betydligt större hål än vad du har. Man undviker att stå i just de försvagningarna och undviker att hoppa på resterande delar av bänken.
Yes, full avstödjning hos mitt väggarna, se bild.
Skåpsbredden är ca 70cm.
Bör väl funka utan ytterligare stöd då.
Får väl lyfta på skivan och be till högre makter att den inte knäcks....
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara