Hej!
Vill ha nytt handfat med skåp under. Helst sånt som fästes på väggen. Men problemet är att det är massa rör. Speciellt de som går till duschen. Vill inte borra i skåpet. Nåt förslag på hur jag kan lösa det?
Tack på förhand

• Handfat med synlig rördragning under, duschdraperi till vänster och toalett till höger, på beige badrumsgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörsystem under handfatet, inklusive två horisontella metallrör och ett vitt avloppsrör, monterade mot en kaklad vägg.
    Skapa konto
Redigerat:
Flytta på rördragningen.
Dock inget jag rekommenderar med tanke på håltagning i tätskikt i badrum.

Varför inte ta upp hål i skåpet?
Det är mycket vanligt att man gör det.

Är det inte bättre att behålla det som det är till dess att det är dags för renovering? Ser ju ut att vara ett stort och bra handfat.

GoForIt GoForIt skrev:
Flytta på rördragningen.
Dock inget jag rekommenderar med tanke på håltagning i tätskikt i badrum.

Varför inte ta upp hål i skåpet?
Det är mycket vanligt att man gör det.
Jag tänker att hål i skåpet förstör vattenbeständigheten.

T TypRätt skrev:
Är det inte bättre att behålla det som det är till dess att det är dags för renovering? Ser ju ut att vara ett stort och bra handfat.
Ja, Det är inget fel på handfatet men vill det bli lite snyggare med ett underställskåp.

Mowo Mowo skrev:
Jag tänker att hål i skåpet förstör vattenbeständigheten.
Det är ju riktigt. Men det finns genomföringar i plast man kan montera för att öka hållbarheten.
Är det en duschplats till vänster, så kommer den ju ändå påverka vattenbeständigheten på kommoden påtagligt. Det är ofrånkomligt.

• Gilla
Cider och 2 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Om du inte ska ändra rördragningen är väl det enda sättet i det här fallet att ha en smal kommod, kanske 45 cm i bredd eller vad som får plats.
Handfat med rördragning synlig, potentiellt behov av smal kommod under för att passa begränsat utrymme.
Skapa konto

• Gilla
Mowo
  • Laddar…
N novon skrev:
Om du inte ska ändra rördragningen är väl det enda sättet i det här fallet att ha en smal kommod, kanske 45 cm i bredd eller vad som får plats.
[bild]
Ja, det ska jag prova. Det borde rymmas en mindre kommod. Tack för tipset 🙏👌

BirgitS
Men en sån smal kommod där det dessutom finns vattenlås och avloppsrör rymmer väldigt lite.

Om badrummet inte är gjort med betong eller plywoodskiva bakom kaklet kan det vara svårt att sätta upp kommoden på ett tillförlitligt sätt.

Suvi5700
Vi har ett liten fristående skåp under vårt tvättställ. Helt ok. Men går inte ända in till väggen just på grund av rören

Det blev så här med mindre skåp utan nya dragningar. 😊

• Vitt badrumsskåp med handfat ovanpå, intill en toalett, ingen omdragning av rör.
    Skapa konto
  • Vitt badrumsskåp med synliga rör vid sidan, inga nya dragningar.
    Skapa konto
  • Gilla
novon och 3 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Vi har ett liten fristående skåp under vårt tvättställ. Helt ok. Men går inte ända in till väggen just på grund av rören
Vi hade sånt skåp men det förstördes av fukt sen tycker jag det är snyggare med ett integrerat skåp. Det blev jättebra nu iaf😊

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men en sån smal kommod där det dessutom finns vattenlås och avloppsrör rymmer väldigt lite.

Om badrummet inte är gjort med betong eller plywoodskiva bakom kaklet kan det vara svårt att sätta upp kommoden på ett tillförlitligt sätt.
Det är betong så inga problem ned sätta upp kommoden. Ganska rymligt skåp ändo.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
BirgitS
Du behöver nog se till att det blöta duschdraperiet inte ligger mot kommoden, för då blir nog fuktskadat.

• Gilla
  • Haha
Suvi5700 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.