Jag har en kakelugn som när jag eldar får rena fina väggar, ingen sot.
Min kökspanna,Wamsler har vattenmantling som jag kopplat till min ackumulatortank.
När jag eldat i pannan så blir väggarna aldrig rena utan är konstans svarta av sot etc.
Ska inte även en sådan panna få rena fina väggar vid korrekt förbränning?
Eldar jag på fel sätt eller är det bara så?
Min kökspanna,Wamsler har vattenmantling som jag kopplat till min ackumulatortank.
När jag eldat i pannan så blir väggarna aldrig rena utan är konstans svarta av sot etc.
Ska inte även en sådan panna få rena fina väggar vid korrekt förbränning?
Eldar jag på fel sätt eller är det bara så?
Kalla vattenmantlade väggar kyler av så det blir sot.
Har en termostatventil som släpper in vatten från akumulatortanken när vattnet som cirkulerar runt i pannan blir för varmt, fullt öppen 60 graderElliot_ skrev:
Det är alltså inte lös sot utan hård beläggning som är sprucken etc.
Jag har en termostventil som styr när laddingspaket ska börja jobba. Ladningspaket ser till
att det alltid är 61 i pannan. När du säger termostatventil låter det som att pannan får det kalla vattnet
från botten av ack tanken? På min kökspanna Wamsler K156 sitter det en termostat i den nerdre luckan som styr pimärluftspjället. Kopplar man ur det så kan man ställa förbräningen mera exakt tycker jag.
att det alltid är 61 i pannan. När du säger termostatventil låter det som att pannan får det kalla vattnet
från botten av ack tanken? På min kökspanna Wamsler K156 sitter det en termostat i den nerdre luckan som styr pimärluftspjället. Kopplar man ur det så kan man ställa förbräningen mera exakt tycker jag.
Klicka här för att svara