11 643 läst ·
58 svar
12k läst
58 svar
Effekt på vedpanna och storlekar på ack-tanklar?
Nej den nya med sugande fläkt heter nordic.
Den är till och med lite billigare än super, kostar 26300kr
Själva pannkroppen ska tydligen vara densamma som super modellen.
Stora skillnaden är väl att dom satt dit en sugande fläkt ist och att dom flyttat ner primärluftintaget för en stabilare förbränning och minskad risk för puffar.
Priset på keramiken är densamma mellan modellerna, förstod det som att det var samma.
Är samma panna som Viessman Vitolig 150. Fast vill du ha en viessman får du betala 6000kr mer än orlan för 18kw modellen...
Den är till och med lite billigare än super, kostar 26300kr
Själva pannkroppen ska tydligen vara densamma som super modellen.
Stora skillnaden är väl att dom satt dit en sugande fläkt ist och att dom flyttat ner primärluftintaget för en stabilare förbränning och minskad risk för puffar.
Priset på keramiken är densamma mellan modellerna, förstod det som att det var samma.
Är samma panna som Viessman Vitolig 150. Fast vill du ha en viessman får du betala 6000kr mer än orlan för 18kw modellen...
Ja, jag tror noga att vi har detknekten skrev:
Nu är frågan bara vad man ska välja för leverantör på ackumulatortank. Hur mycket isolering bör man ha till tanken sen? fick för mig om det kan löna sig att man klar tanken i liggunderlagsskivor och sedan glasull. Kan det var något???
Husqvarna tanksvets ligger väl bra till på acktankar? Man kan bygga in tanken o hälla lösull oxå.
Eller som ja valde spruta med polyeretan skum.Här kan du föresten läsa om skummet.www.isopol.nu Va inte så himla dyrt heller tror ja gav 3000-5000:- för 3år sen.
Redigerat:
Kan man spruta det själv eller måste man anlita firma till det?knekten skrev:
Redigerat:
Jag tog ialla fall en firma till det.Det är jäkla "slabb" o blanda som nåt 2 komponentslim,sen skyddskläder.Bäst är nog bygga in acken i en låda sen bara fylla upp "håligheten" mellan med skum.HURTIG skrev:
Ok, det kan nog vara en bra lösning att bygga in tanken först och sen spruta isolering.knekten skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden