hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Är det någon här som har en Efergy E2 energimätare och som vet vad den vänstra symbolen nere i högra hörnet betyder? Symbolen längst till höger betyder att den har kontakt med sändarenheten, den vänstra med staplar har jag inte sett tidigare, den blinkar ca 1 gång/sekund. Kan det vara en varning för batteristatus i sändarenheten? Står inget i manualen alls om detta...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Ok, då byter jag det direkt imorgon.
Skulle det kunna förklara varför jag tappat mätningar under de senaste 2 månaderna? Ser det bara i Elink, inte i enheten. Hela dagar har försvunnit sporadiskt, från kl 0:00 till 23:59, för att sedan fungera igen dagen efter. Tycker iofs att det är konstigt om hela dagens mätningar kastas om nån enstaka försvinner?
Skulle det kunna förklara varför jag tappat mätningar under de senaste 2 månaderna? Ser det bara i Elink, inte i enheten. Hela dagar har försvunnit sporadiskt, från kl 0:00 till 23:59, för att sedan fungera igen dagen efter. Tycker iofs att det är konstigt om hela dagens mätningar kastas om nån enstaka försvinner?
Redigerat:
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Svarar själv på detta, har haft kontakt med Efergy teknisk support, och det verkar som om databasen i enheten är skadad. Fick rådet att göra en komplett Reset, det ska initiera om enheten och lösa problemet. Men det finns tyvärr inget sätt att få tillbaka förlorade mätningarhahalj skrev:Skulle det kunna förklara varför jag tappat mätningar under de senaste 2 månaderna? Ser det bara i Elink, inte i enheten. Hela dagar har försvunnit sporadiskt, från kl 0:00 till 23:59, för att sedan fungera igen dagen efter. Tycker iofs att det är konstigt om hela dagens mätningar kastas om nån enstaka försvinner?
Ingen mer som har/haft detta problem?
Klicka här för att svara