85 395 läst ·
787 svar
85k läst
787 svar
Ebba Busch köper hus
Tråden heter trots allt "Ebba Busch köper hus" då är väl personen Ebba väsentlig?harry73 skrev:
@thomas33 m fl, jag tycker att det är tråkigt att ni gör detta till en politisk diskussion.
Om man ser bort från personerna Ebba och Esbjörn har vi ett jättespännande fall, där ena parten vill avbryta affären efter påskrivet avtal, medan den andra vill tvinga igenom affären.
Det är väldigt intressant att se hur det går till och hur mycket olkka dokument är värda i praktiken.
Sluta förpesta en fin tråd!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 204 inlägg
Jag tycker nog mer eller mindre tvärt om. Hade det gällt en vanlig människa hade rådet till köparen varit att bara tvinga igenom affären; avtalet gäller även utan köpebrev, det gäller bara att bevisa det och vänta ut rättsprocessen.harry73 skrev:
@thomas33 m fl, jag tycker att det är tråkigt att ni gör detta till en politisk diskussion.
Om man ser bort från personerna Ebba och Esbjörn har vi ett jättespännande fall, där ena parten vill avbryta affären efter påskrivet avtal, medan den andra vill tvinga igenom affären.
Det är väldigt intressant att se hur det går till och hur mycket olkka dokument är värda i praktiken.
Sluta förpesta en fin tråd!
Här finns ytterligare en dimension om hur man bör bete sig, som blir särskilt aktuell för en politiker.
Skicka in ansökan om lagfart som är ofullständig, är inte det ett sätt att gardera sig mot att någon annan får lagfart under tiden? Har för mig att ingivelsedatum kan ha betydelse för vem som till sist får fastigheten, och vem som får försöka få skadestånd av säljaren
Kan tänka mig att det är ett råd hon har fått av advokaten.
Kan tänka mig att det är ett råd hon har fått av advokaten.
Jag kan INTE på nått sätt förstå att "kärringen" inte lägger ner?? Vill inte gubben, vid närmare eftertanke, inte sälja till henne så kan jag inte förstå varför hon envisas. En sak är då absolut säkert att den politikerns fula tryne kommer aldrig, oavsett parti, att få min röst.
Skogsägare
· 23 204 inlägg
Fast han har ju redan sålt. Det är inte bara att backa ur ett avtal för att man ändrar sig.
Skulle jag lägga ett bud på någon mer eller mindre förvirrad persons egendom, och denne skulle ångra sig sedan jag betalt handpenning, skulle jag inte tveka en sekund på att "riva" avtalet och få tillbaka handpenningen. Men man fungerar ju olika, vissa tycker det är helt ok att vara girig och sko sig på alla, även dom svaga i samhället. Tvi vale.
Fast hela detta faller ju på huruvida personen ÄR förvirrad eller inte..E elmont skrev:Skulle jag lägga ett bud på någon mer eller mindre förvirrad persons egendom, och denne skulle ångra sig sedan jag betalt handpenning, skulle jag inte tveka en sekund på att "riva" avtalet och få tillbaka handpenningen. Men man fungerar ju olika, vissa tycker det är helt ok att vara girig och sko sig på alla, även dom svaga i samhället. Tvi vale.
Som Ebba redan (vid flera tillfällen) sagt upplevde hon Esbjörn som "glasklar", och då faller ju hela ditt argument?
Ska man, bara för att man är politiker, inte kunna förvänta sig att de man gör affärer med ska följa svensk LAG?
Tills dess att Esbjörn blir omyndigförklarad tycker jag (personligen) att Ebba ska köra på, det är INGEN som har tvingat Esbjörn att skriva på något kontrakt, och det faktum att hon inte har "säkrat upp" med bevittning av hans underskrift tycker jag enbart förstärker att hon faktiskt upplever honom som tillberäknelig..
Jag är inte politiskt lagd, och skulle aldrig någonsin rösta på KD, så det är inget sånt som ligger bakom..
Skogsägare
· 23 204 inlägg
Ja, och det stämmer väl rätt väl överens med den bild kvällstidningarna målar upp. Men nu är faktiskt även gamla människor normalt sett myndiga i det här landet.E elmont skrev:Skulle jag lägga ett bud på någon mer eller mindre förvirrad persons egendom, och denne skulle ångra sig sedan jag betalt handpenning, skulle jag inte tveka en sekund på att "riva" avtalet och få tillbaka handpenningen. Men man fungerar ju olika, vissa tycker det är helt ok att vara girig och sko sig på alla, även dom svaga i samhället. Tvi vale.
Men hennes uttalande om att naturligtvis avstå affären om han ändrade sig, visar väl bara hur pass pålitliga våra kära politiker är.
Att hon inte fattar att uttala sig och lova en sak för att sedan agera tvärt emot bidrar ju i allra högsta grad till det redan stora politikerförakt som finns i vårt samhälle och omgivningen syn på henne som person.
Att hon inte fattar att uttala sig och lova en sak för att sedan agera tvärt emot bidrar ju i allra högsta grad till det redan stora politikerförakt som finns i vårt samhälle och omgivningen syn på henne som person.
Skogsägare
· 23 204 inlägg
Där håller jag med er båda.
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
Aftonbladets avslöjande att Ersbörn bor hos en person som är känd för att ha ärvt fastigheter på tveksamt sätt är ju också väldigt intressant.
Sen börjar ju hela brorsonens version om ett sommarparadis vara mer eller mindre skitsnack när det verkar handla om ett övergivet ruckel
Hela sanningen om Ebba Buschs husköp är inte berättad https://www.aftonbladet.se/a/Ky3dxM
Sen börjar ju hela brorsonens version om ett sommarparadis vara mer eller mindre skitsnack när det verkar handla om ett övergivet ruckel
Hela sanningen om Ebba Buschs husköp är inte berättad https://www.aftonbladet.se/a/Ky3dxM
läste att hon hade bjudit 2.5 först, men det hade inte den lille farbrorn gått på.....Tomtom79 skrev:
Nu läste jag visserligen 4,2 i artikeln och således 300 i skillnad. Alltså klart inom marginalen av vad budgivning på en fastighet varierar. En fastighet värderad till 4,2 miljoner kan lätt gå för 5 miljoner med rätt pimpning och rätt köpare men även gå för 3 miljoner om intresset är svalt.
I alla fastighetsaffärer kan man i efterhand tycka att det blev alldeles för billigt eller för dyrt men faktum är att ett avtal slutits och sedan ångrats. Hade priset varit 2 miljoner och värdet 4 hade det varit uppenbart men detta är helt klart inom marginalerna! 10% upp eller ner.
Resterande är bara dina egna fantasier och har inget med verkligheten att göra. Speglar mer din syn på Ebba, kristdemokrater och/eller politiker än något annat. Skilj på fakta och din egen fantasivärld.