85 407 läst ·
787 svar
85k läst
787 svar
Ebba Busch köper hus
Och nu tar hon, som i pressen bedyrade att hon inte skulle fullfölja köpet om säljaren inte ville sälja, säljaren till tinget.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vAlbMX/ebba-busch-stammer-esbjorn-81--ger-sin-bild-av-tvisten
Ännu en politiker som inte förnekar sig samt påstår att det är enda lösningen för att barnen ska få bo i närheten av pappan. Tvivale.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vAlbMX/ebba-busch-stammer-esbjorn-81--ger-sin-bild-av-tvisten
Ännu en politiker som inte förnekar sig samt påstår att det är enda lösningen för att barnen ska få bo i närheten av pappan. Tvivale.
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Det spelar egentligen ingen roll i politiken vad som är objektivt sant i såna sorgliga såpor. Det som är avgörande är hur det ser ut. Och det är inte vackert.
Gubben kanske är en bedragare av stora mått, och Ebba B ren som snö. Eller tvärtom, vem vet. Men så som det ser ut just nu är det Känslokall Hycklande Brutal Välbetald Politiker som kör över Stackars Liten Snäll Gammal Farbror. Och därmed är EB dömd på förhand att förlora — inte nödvändigtvis i rätten, men i opinionen.
Det är förvånande att EB saknar sån politisk känslighet att hon inte inser detta. Ännu konstigare är det att det inte finns någon inom KD som kan ta henne åt sidan och förklara varför hon bör lägga ner omedelbart. Oavsett vad hon går miste om ifråga om fastighet, pengar, läge, närhet till barnens far mm mm.
En partiledare är aldrig privat — på gott och ont. Vad hen än gör, så smittar det av sig på partiet. Därför är det ett fullständigt obegripligt klavertramp EB just nu ägnar sig åt, ja värre än så; hon har inte bara klivit rakt i handklaveret utan stövlar omkring med det runt foten alltmedan det ger ifrån sig de plågsammaste oljud.
Gubben kanske är en bedragare av stora mått, och Ebba B ren som snö. Eller tvärtom, vem vet. Men så som det ser ut just nu är det Känslokall Hycklande Brutal Välbetald Politiker som kör över Stackars Liten Snäll Gammal Farbror. Och därmed är EB dömd på förhand att förlora — inte nödvändigtvis i rätten, men i opinionen.
Det är förvånande att EB saknar sån politisk känslighet att hon inte inser detta. Ännu konstigare är det att det inte finns någon inom KD som kan ta henne åt sidan och förklara varför hon bör lägga ner omedelbart. Oavsett vad hon går miste om ifråga om fastighet, pengar, läge, närhet till barnens far mm mm.
En partiledare är aldrig privat — på gott och ont. Vad hen än gör, så smittar det av sig på partiet. Därför är det ett fullständigt obegripligt klavertramp EB just nu ägnar sig åt, ja värre än så; hon har inte bara klivit rakt i handklaveret utan stövlar omkring med det runt foten alltmedan det ger ifrån sig de plågsammaste oljud.
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Frågar du mig så lär de flesta inte bry sig om andra människors affärer. Skvaller, dåligt kollade fakta är ointressant innan dom kommer från tingsrätt eller hovrätt. Varför bry sig öht!? Hänt Extra-prenumerant?
För första gången kan hon få min röst för att hon står på sig, håller på vad som ÄR rätt istf vad som SER rätt ut. Jag är innerligt trött på alla som jobbar stenhårt på att upprätthålla en skenbild av en sämre verklighet.ricebridge skrev:
Om hon nu har rätt, men det är ju det som ska prövas.
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Tja, åt var och en sitt, men jag tror inte att folk i allmänhet skulle resonera så.P Pin skrev:
