D dottie skrev:
läste att hon hade bjudit 2.5 först, men det hade inte den lille farbrorn gått på.....
Var läste du det?
 
  • Gilla
arkTecko och 2 till
  • Laddar…
Bra. Allt ska fram, om 1 1/2 år får vi se vem som snackade mest goja!
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Det spelar egentligen ingen roll i politiken vad som är objektivt sant i såna sorgliga såpor. Det som är avgörande är hur det ser ut. Och det är inte vackert.

Gubben kanske är en bedragare av stora mått, och Ebba B ren som snö. Eller tvärtom, vem vet. Men så som det ser ut just nu är det Känslokall Hycklande Brutal Välbetald Politiker som kör över Stackars Liten Snäll Gammal Farbror. Och därmed är EB dömd på förhand att förlora — inte nödvändigtvis i rätten, men i opinionen.

Det är förvånande att EB saknar sån politisk känslighet att hon inte inser detta. Ännu konstigare är det att det inte finns någon inom KD som kan ta henne åt sidan och förklara varför hon bör lägga ner omedelbart. Oavsett vad hon går miste om ifråga om fastighet, pengar, läge, närhet till barnens far mm mm.

En partiledare är aldrig privat — på gott och ont. Vad hen än gör, så smittar det av sig på partiet. Därför är det ett fullständigt obegripligt klavertramp EB just nu ägnar sig åt, ja värre än så; hon har inte bara klivit rakt i handklaveret utan stövlar omkring med det runt foten alltmedan det ger ifrån sig de plågsammaste oljud.
 
  • Gilla
kamo och 9 till
  • Laddar…
Så du tror att hon tappar populäritet pga detta inom partiet ?
 
Och sedan kan man ju undra hur pass smart det är att gå ut och lova att köpet inte ska genomföras och sedan agera tvärt om. Vore hon någorlunda klar i skallen skulle hon aldrig sagt nått.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Och sedan kan man ju undra hur pass smart det är att gå ut och lova att köpet inte ska genomföras och sedan agera tvärt om. Vore hon någorlunda klar i skallen skulle hon aldrig sagt nått.
Det är slltså Ebba som inte är klar i skallen och minns vad hon sagt? :rofl:
 
  • Haha
Festlund
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Så du tror att hon tappar populäritet pga detta inom partiet ?
Det vet jag inte. Men partiet riskerar att tappa i popularitet hos väljarna. Och det är varje partiledares första och största skyldighet att agera så att sånt inte sker.
 
E elmont skrev:
Och sedan kan man ju undra hur pass smart det är att gå ut och lova att köpet inte ska genomföras och sedan agera tvärt om. Vore hon någorlunda klar i skallen skulle hon aldrig sagt nått.
Precis. Det kunde hon eventuellt ha gjort som privatperson men aldrig som partiledare.
 
Frågar du mig så lär de flesta inte bry sig om andra människors affärer. Skvaller, dåligt kollade fakta är ointressant innan dom kommer från tingsrätt eller hovrätt. Varför bry sig öht!? Hänt Extra-prenumerant?
 
  • Gilla
Festlund och 7 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Det vet jag inte. Men partiet riskerar att tappa i popularitet hos väljarna. Och det är varje partiledares första och största skyldighet att agera så att sånt inte sker.
För första gången kan hon få min röst för att hon står på sig, håller på vad som ÄR rätt istf vad som SER rätt ut. Jag är innerligt trött på alla som jobbar stenhårt på att upprätthålla en skenbild av en sämre verklighet.

Om hon nu har rätt, men det är ju det som ska prövas.
 
  • Gilla
  • Älska
Festlund och 9 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
För första gången kan hon få min röst för att hon står på sig, håller på vad som ÄR rätt istf vad som SER rätt ut. Jag är innerligt trött på alla som jobbar stenhårt på att upprätthålla en skenbild av en sämre verklighet.
Om hon nu har rätt, men det är ju det som ska prövas.
Tja, åt var och en sitt, men jag tror inte att folk i allmänhet skulle resonera så.
 
J
P Pin skrev:
För första gången kan hon få min röst för att hon står på sig, håller på vad som ÄR rätt istf vad som SER rätt ut. Jag är innerligt trött på alla som jobbar stenhårt på att upprätthålla en skenbild av en sämre verklighet.

Om hon nu har rätt, men det är ju det som ska prövas.
Min med
 
  • Gilla
twoody och 5 till
  • Laddar…
J
ricebridge ricebridge skrev:
Tja, åt var och en sitt, men jag tror inte att folk i allmänhet skulle resonera så.
Jo
 
ricebridge ricebridge skrev:
Tja, åt var och en sitt, men jag tror inte att folk i allmänhet skulle resonera så.
Jag är inte folk i allmänhet :cool:

åt var och en efter behov, av var och en efter förmåga...
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.