85 395 läst ·
787 svar
85k läst
787 svar
Ebba Busch köper hus
Jag är böjd att hålla med @ricebridge här. Folk i allmänhet resonerar inte så, och därför vänder politiker och andra offentliga eller kända personer kappan efter vinden.
Flavour of the day är den som är mest PK för stunden.
ajabaja att konfrontera, speciellt någon som kan beskrivas tillhöra någon grupp som är mindre privilegierad i något avseende. I det här specifika fallet har jag inte läst något om patriarkala strukturer utan det är hög ålder som betonas och att det per definition skulle vara någon sorts handikapp.
Flavour of the day är den som är mest PK för stunden.
ajabaja att konfrontera, speciellt någon som kan beskrivas tillhöra någon grupp som är mindre privilegierad i något avseende. I det här specifika fallet har jag inte läst något om patriarkala strukturer utan det är hög ålder som betonas och att det per definition skulle vara någon sorts handikapp.
Nu bryr jag mig inte så mycket om hur det påverkar hennes karriär eftersom KD är en av de sista partier jag skulle rösta för.
Men jag tycker att det är bra att hon inte viker sig, för att jag tycker det är intressant att se utfallet och det ska inte bli ännu en Tobleroneaffär som tvingar bort en kvinnlig framgångsrik politiker
Men jag tycker att det är bra att hon inte viker sig, för att jag tycker det är intressant att se utfallet och det ska inte bli ännu en Tobleroneaffär som tvingar bort en kvinnlig framgångsrik politiker
Min tolkning,
EB är knappast så dum så hon är ute och försöker lura folk. Som framstående politiker så blir man inte långvarig då.
Gubben blev säkert jätte smickrad och uppvaktad, kul att vara viktig 81 år gammal.
Avtal skrivs, gubben berättar för släkt och vänner om sin nya vänskap. Arvtagare/personer med intresse får reda på det och ser framför sig att bli snuvad på konfekten. Pressar gubben hårt, gubben ångrar sig då och gråter ut i media.
EB blir säkert förvånad då man kunnat varit ute och röjt på tomten och fikat några gånger. Plötsligt tvärstopp.
Hade jag varit lika investerad som EB är i fastigheten redan så hade jag aldrig backat.
Vad jag kunde se så ligger hennes Ex fastighet rakt över sjön från denna. Guld läge med andra ord.
Sen kan jag ha fel. Men så är det alltid om det inte finns inspelat på film eller ljudupptagning.
EB är knappast så dum så hon är ute och försöker lura folk. Som framstående politiker så blir man inte långvarig då.
Gubben blev säkert jätte smickrad och uppvaktad, kul att vara viktig 81 år gammal.
Avtal skrivs, gubben berättar för släkt och vänner om sin nya vänskap. Arvtagare/personer med intresse får reda på det och ser framför sig att bli snuvad på konfekten. Pressar gubben hårt, gubben ångrar sig då och gråter ut i media.
EB blir säkert förvånad då man kunnat varit ute och röjt på tomten och fikat några gånger. Plötsligt tvärstopp.
Hade jag varit lika investerad som EB är i fastigheten redan så hade jag aldrig backat.
Vad jag kunde se så ligger hennes Ex fastighet rakt över sjön från denna. Guld läge med andra ord.
Sen kan jag ha fel. Men så är det alltid om det inte finns inspelat på film eller ljudupptagning.
Kd har ju bara runt 5% stöd i dagsläget, så kanske större andel än så uppskattar någon som kör på istället för att backs så fort expressen skrivet något negativt. Det här är inget som påverkar mig i negativ riktning, snarare tvärtom.
Nä, men ett parti som kör hårt på ordning, reda, lag och rätt så är det helt i linje med partiets politik. Har man skrivit ett avtal ska det fanimej hållas. Och hon behöver ju faktiskt bara fånga var 20:e röst för att hålla partiet på samma nivå och jag skulle nog säga att hon plockar hem mer än var 20e röst i den HÄR tråden åtminstoneK Kurtivan skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Vem av oss som får rätt om vad väljarna säger, det får väl framtiden utvisa. Men vore jag PR-konsult skulle jag råda henne att ädelmodigt dra sig ur historien ”för den trevlige gamle mannens skull” och storsint efterskänka åtminstone en del av köpesumman. Gärna med en blomsterkvast i ena handen och en påse hembakt i den andra, över en kopp kaffe i gubbens kök, med lämplig fotograf i släptåg.
Det är fullt möjligt att hon har rätt, vad vet jag, och att många dessutom tycker att hon ska hävda sin rätt. Men i det här läget tror jag att hon skulle vinna mer på att säga att ”även om jag menar att jag har lagen på min sida tycker jag att nåd kan gå före rätt nu när det blev såhär dumt” eller något i den stilen.
Eller åtminstone se till att nå en förlikning som båda parter är nöjda med. För om gubben verkligen är en fifflare av rang och är omgiven av ännu mer samvetslösa släktingar kan en sån här historia dra iväg ännu längre, med nya rättsprocesser och rubriker och allt, och hon ska vara tacksam om hon kan slippa ur det där getingboet.
Det är fullt möjligt att hon har rätt, vad vet jag, och att många dessutom tycker att hon ska hävda sin rätt. Men i det här läget tror jag att hon skulle vinna mer på att säga att ”även om jag menar att jag har lagen på min sida tycker jag att nåd kan gå före rätt nu när det blev såhär dumt” eller något i den stilen.
Eller åtminstone se till att nå en förlikning som båda parter är nöjda med. För om gubben verkligen är en fifflare av rang och är omgiven av ännu mer samvetslösa släktingar kan en sån här historia dra iväg ännu längre, med nya rättsprocesser och rubriker och allt, och hon ska vara tacksam om hon kan slippa ur det där getingboet.
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
@Jocke Best @Jonatan79 Vi får enas om att vara oense.
ricebridge skrev:
Vem av oss som får rätt om vad väljarna säger, det får väl framtiden utvisa. Men vore jag PR-konsult skulle jag råda henne att ädelmodigt dra sig ur historien ”för den trevlige gamle mannens skull” och storsint efterskänka åtminstone en del av köpesumman. Gärna med en blomsterkvast i ena handen och en påse hembakt i den andra, över en kopp kaffe i gubbens kök, med lämplig fotograf i släptåg.
Ett scenario kan ju vara att driva processen, om hon får rätt så får Esbjörn stå för fiolerna, sedan kan hon välja att inte fullfölja affären ändå.
Denna släkting till Esbjörn som hotar med mediadrev har ju lyckats.
Oavsett vad utgången är så är ju ingen en vinnare i mina ögon.
Om man skulle prata klarspråk är detta fall ett av de vidrigaste en aktiv toppolitiker och partiledare varit inblandad i i modern tid. Här handlar det enbart om att ytterligare berika sig med en sjöfastighet långt under marknadspris från en äldre omedveten ägare.ricebridge skrev:
Det spelar egentligen ingen roll i politiken vad som är objektivt sant i såna sorgliga såpor. Det som är avgörande är hur det ser ut. Och det är inte vackert.
Gubben kanske är en bedragare av stora mått, och Ebba B ren som snö. Eller tvärtom, vem vet. Men så som det ser ut just nu är det Känslokall Hycklande Brutal Välbetald Politiker som kör över Stackars Liten Snäll Gammal Farbror. Och därmed är EB dömd på förhand att förlora — inte nödvändigtvis i rätten, men i opinionen.
Det är förvånande att EB saknar sån politisk känslighet att hon inte inser detta. Ännu konstigare är det att det inte finns någon inom KD som kan ta henne åt sidan och förklara varför hon bör lägga ner omedelbart. Oavsett vad hon går miste om ifråga om fastighet, pengar, läge, närhet till barnens far mm mm.
En partiledare är aldrig privat — på gott och ont. Vad hen än gör, så smittar det av sig på partiet. Därför är det ett fullständigt obegripligt klavertramp EB just nu ägnar sig åt, ja värre än så; hon har inte bara klivit rakt i handklaveret utan stövlar omkring med det runt foten alltmedan det ger ifrån sig de plågsammaste oljud.
Men jag tänker inte prata klarspråk och förlora allt jag har utan vara politisk korrekt och fortsätta titta på Skavlan och hylla DDR 2.0.