39 121 läst ·
491 svar
39k läst
491 svar
Ebba Busch förlikar i omtvistade husaffären
läsa domar och även viss information om hur Esbjörn och co agerat får en att skapa en rätt klar uppfattning...H HEM2121 skrev:
Allt finns att läsa bara man orkar, för det tar tid... Och även att verifiera att det är någon uns av sanning i det..
Klassiskt knep när man inser att man skrivit något korkat - att överdriva och tolka bokstavligt. Vi pratar ju moraliskt ditt ägg - det förstår du ju? Lika mycket som en polis måste ingripa vid brott på fritiden så måste ev politiker följa sin politik även efter att riksdagen har stängt? Det är ju helt befängt att du argumenterar för att man kan lyssna på Ebbas fina ord på tv och det spelar ingen roll att hon själv skiter i dem ”på fritiden”?Maskintok skrev:oj oj jo klart som tusan de är privatpersoner..
De gör inte allt som politiker..men enligt dig så köpte alltså GP skog som statsminister från staten.. hmmdå skulle skogen alltså nu egentligen tillhöra ämbetet.. japp varje statsminister har härmed 400 ha skog att leva av.. utöver lönen.. jajemän det kör vi på..
försök att fatta hur det ligger till och fungerar..
Ja och om Persson hade sagt att efter sin pension skall han jobba som managementkonsult och köpa en fläskig storbondeherrgård och gå på rävjakt, så hade siffrorna dalat utav bara h-vete.
Du antyder att jag sagt att politiker är partiets ägodel juridiskt? Det här sidospåret är makabert. Vi talar om en politikers moraliska kompass - man kan inte sluta följa sina ideal bara för att man väldigt gärna vill ha den gamla gubbens hus.Dowser4711 skrev:
Nja, jag håller med om att de "alltid" är en företrädare för partiet, även om det kan vara viss skillnad på hur hårt de förknippas för en fritids-politiker som har en suppleant-roll i en kommunal nämnd och en partiledare.
Däremot är politiker juridiska privatpersoner, så det går ju utmärkt att bli dömd för att förtala en partiledare även om du inte kan bli dömd för att förtala ett parti.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 626 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 626 inlägg
Ja, vi kan ju tycka det. Men hur gick försäljningen till? Hade de pappren klara för påskrift när de besökte ägaren? Hur mycket hade de kommit överens om innan besöket? Påskrivet är ju bindande och det gäller ju. Tycker att det är svårt att ta ställning om affären har gått rätt till, Påtryckning kan ju isäg vara olaglig om hankänns sig hotat av någon anledning. Så jag personligen håller mig neutral när man inte har alla fakta på bordet.splinter skrev:
De är skyldiga att ingripa vid svårare brott inte allmänt överlag... nu är du ju där igen..elpaco skrev:
Klassiskt knep när man inser att man skrivit något korkat - att överdriva och tolka bokstavligt. Vi pratar ju moraliskt ditt ägg - det förstår du ju? Lika mycket som en polis måste ingripa vid brott på fritiden så måste ev politiker följa sin politik även efter att riksdagen har stängt? Det är ju helt befängt att du argumenterar för att man kan lyssna på Ebbas fina ord på tv och det spelar ingen roll att hon själv skiter i dem ”på fritiden”?
Ja och om Persson hade sagt att efter sin pension skall han jobba som managementkonsult och köpa en fläskig storbondeherrgård och gå på rävjakt, så hade siffrorna dalat utav bara h-vete.
Och viftar till pappren...
Och att skogen var skyddad när han köpte gården?
För att sedan bli produktiv skogsmark... helt okej?
Det tankesättet fungerar i alla grupper där man vill uppnå ett oerhört stort internt tryck, oavsett om det är inom kommunism, högerfascism eller tex i en opolitisk organisation som militären.Dowser4711 skrev:
Jag fattar inget av vad du skriver? Är där igen? Viftar på papper? Skriver du för fort eller har du svårt att hålla argumenten kring att ”Ebba måste följa sin moraliska politik själv, även på sin fritid”?Maskintok skrev:
Nä inte inom fascismen..elpaco skrev:
Där är det inget snack om att den enskilde har ett värde... däremot i kommunismen så har den enskilde ett värde för att bli en del av. en sammanhållning..
Men där är vi OT.
Så. detta lämnar jag..
En politiker som är ledig är en privatperson.elpaco skrev:
dennes moral skall jag inte döma alls utan bara om den har begått brott har jag rätt att säga min åsikt..
Jag tror du glömt bort mitt ursprungssvar i denna sidotråd. Jag citerar mig själv : ”Det tankesättet fungerar i alla grupper där man vill uppnå ett oerhört stort internt tryck, oavsett om det är inom kommunism, högerfascism eller ”Maskintok skrev:
Om du vill avsluta ett sidospår så kan du inte förvänta dig att du själv skall få stå med ett felaktigt sista svar. Men nu har du chansen.
Oj. Ja då vet vi var du står här. Och jag får en helt annan förståelse för varför du inte har något emot Ebbas fastighetsaffärer mm. Själv tycker jag moral är väldigt viktigt hos alla personer, oavsett om de begår brott eller ”bara” är tex otrogna, och hos politiker tycker jag det är extra viktigt. Lever man inte som man lär har man inget att komma med inom politik.Maskintok skrev: