A
elpaco elpaco skrev:
Du verkar inte ha koll på förtalsjuridiken i fallet. Och att blanda in VAD personen som Ebba förtalat hr blivit dömd för tidigare är bara dimridåer. Varför skall Ebba smutsa ner Esbjörns advokat istället för att bara bemöta ergumenten?? DET är riktigt illa av en politiker.
ganska enkelt för att visa vad hon har emot sig och som aktivt baktalar henne i media..

Nä det är helt normalt för en privatperson..
politiker är hon inte i detta.. skilj på detta och lär dig sanningen..

• Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
A
elpaco elpaco skrev:
Jag har aldrig hymlat med att jag är vänster. Det skiner nog igenom överallt. Men jag dömer alla enligt samma kompass och inte ”mina” partiledare efter en annan, vilket är extremt tydligt på högerkanten. Där du verkar bo.
näpp det gör du inte..
Du dömer en politiker trots att det är en privatperson.. alltså hycklar du nu också.. precis som vänstern alltid gör...

• Gilla
videopac och 3 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
verkar bättre om du utförde jobbet, då skulle han slippa försöka stjäla pengar av andra. ;)
Jag håller helt med dig - Ebbas moraliska kompass gör henne inte lämplig för förtroendeuppdrag. Inte ens för att skydda en gubbe mot gnidiga släktingar.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
A
elpaco elpaco skrev:
Jag håller helt med dig - Ebbas moraliska kompass gör henne inte lämplig för förtroendeuppdrag. Inte ens för att skydda en gubbe mot gnidiga släktingar.
inte heller detta förstod du...
illa men det är inte oväntat..

Det är inte släktingarna som är problemet det är gubbens samröre med icke seriösa personer...

• Gilla
videopac
  • Laddar…
Maskintok skrev:
näpp det gör du inte..
Du dömer en politiker trots att det är en privatperson.. alltså hycklar du nu också.. precis som vänstern alltid gör...
En politiker är aldrig en privatperson. Oavsett om denne slåss med järnrör, förtalar advokater eller handlar batterier. Politik handlar om att förmedla en världsbild och lever man inte efter samma världsbild på sin fritid så får man jobba med något annat.

• Gilla
Helena Gunnarsson och 6 till
  • Laddar…
Det hela är väl egentligen rätt enkelt:

Hon hade (med största sannolikhet) rätt i husaffären och hade fått rätt i domstol. De förlikade, vilket nog gissningsvis var mer ekonomiskt fördelaktigt för säljaren och PR-mässigt ohyggligt fördelaktigt för EB/KD.

Hon hade rejält fel i förtals-målet och skrev på ett föreläggande för att slippa få domen först efter en offentlig rättegång som skulle skadat både henne och partiet än mer. Att det hon sa var fakta spelar ingen som helst roll och att hon "känner" att hon hade moraliskt rätt är faktiskt totalt ointressant. Hon är dömd för brottet.

• Gilla
TCG och 7 till
  • Laddar…
H
Maskintok skrev:
Och den delen att vederbörande inte betalade tillbaka handpenningen?
att man gick till media med falska uppgifter för att få en dålig bild av ebbba...
Vi vet inte hela historien heller. Det är bara spekulationer från alla oss ej inbladade.

A
elpaco elpaco skrev:
En politiker är aldrig en privatperson. Oavsett om denne slåss med järnrör, förtalar advokater eller handlar batterier. Politik handlar om att förmedla en världsbild och lever man inte efter samma världsbild på sin fritid så får man jobba med något annat.
oj oj jo klart som tusan de är privatpersoner..
De gör inte allt som politiker..men enligt dig så köpte alltså GP skog som statsminister från staten.. hmm:thinking: då skulle skogen alltså nu egentligen tillhöra ämbetet.. japp varje statsminister har härmed 400 ha skog att leva av.. utöver lönen.. jajemän det kör vi på..

försök att fatta hur det ligger till och fungerar..

Maskintok skrev:
inte heller detta förstod du...
illa men det är inte oväntat..

Det är inte släktingarna som är problemet det är gubbens samröre med icke seriösa personer...
Inte ens detta fattar du. Eller ja du gör kanske det egentligen, men dina desperata försök till att försvara en dömd partiledare går väl ut på att bredda diskussionen utanför kärnan. Och kärnan är att Ebba de senaste åren har varit den osmidigaste och osmartaste partiledare på mycket lång tid. Men hon överlever det säkert, just för att hon har anhängare som tre sig immuna mot att ledningen är omoralisk. Precis som SD. Men det är kanske inte heller så konstigt, då de rekryterar ur samma skål.

• Gilla
  • Wow
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
A
H HEM2121 skrev:
Vi vet inte hela historien heller. Det är bara spekulationer från alla oss ej inbladade.
Nja det är din åsikt..

A
elpaco elpaco skrev:
Inte ens detta fattar du. Eller ja du gör kanske det egentligen, men dina desperata försök till att försvara en dömd partiledare går väl ut på att bredda diskussionen utanför kärnan. Och kärnan är att Ebba de senaste åren har varit den osmidigaste och osmartaste partiledare på mycket lång tid. Men hon överlever det säkert, just för att hon har anhängare som tre sig immuna mot att ledningen är omoralisk. Precis som SD. Men det är kanske inte heller så konstigt, då de rekryterar ur samma skål.
Nä det är inte jag som börjar dra in SD eller andra partier i detta... Då jag ej drar detta som någon politisk aktion utan en uppgörelse mellan privatpersoner.. och du håller på som vissa skribenter i en vänster blaska gör..

• Gilla
videopac och 2 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
En politiker är aldrig en privatperson.
Nja, jag håller med om att de "alltid" är en företrädare för partiet, även om det kan vara viss skillnad på hur hårt de förknippas för en fritids-politiker som har en suppleant-roll i en kommunal nämnd och en partiledare.

Däremot är politiker juridiska privatpersoner, så det går ju utmärkt att bli dömd för att förtala en partiledare även om du inte kan bli dömd för att förtala ett parti.

• Gilla
1
  • Laddar…
H
Maskintok skrev:
Nja det är din åsikt..
Ja, du kan väl inte påstå att vi vet hur de agerat och vad de har sagt. Tidningsreportage, vinklingar, spekulationer och andra hörsägen får man ta med en nypa salt. Det blir lätt en höna av en fjäder.

H HEM2121 skrev:
En mäklare och Ebba som båda kan prata för sig mot en äldre man som känner sig pressad. Det är nog inte svårare än så. När man har ångrat sig hade varit bättre att de hade satt sig ner med mannen och hans anhöriga och försökt lösa affären på ett sätt som hade varit accepterat för båda.
Fast en husförsäljning är ju inte direkt gjort i en handvändning. Det måste ha funnits ett flertal tillfällen och utrymme för gubben att reflektera över sitt beslut innan han skrev på.

• Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
A
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Nja, jag håller med om att de "alltid" är en företrädare för partiet, även om det kan vara viss skillnad på hur hårt de förknippas för en fritids-politiker som har en suppleant-roll i en kommunal nämnd och en partiledare.

Däremot är politiker juridiska privatpersoner, så det går ju utmärkt att bli dömd för att förtala en partiledare även om du inte kan bli dömd för att förtala ett parti.
Är man långt till vänster så tillhör ju alla partiet.. Och är man från vissa delar av landet är kommunismen stark... ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.