Antingen har gubben flis i boken eller så är brorsonen som har pengarna.
En advokat är inte gratis. En jurist inte heller direkt gratis.... Han måste vara uppe i några timmar...
Den sista juristen lurar nog gubben totalt. En seriös advokat skulle nog knappt fundera på en överklagan. En mindre när man får reda på att man egentligen är sur och besviken på sitt ombud. Och inte något med avtalet. Kanske är Ulf som spökar.

Enligt juristen skulle gubben kontaktat honom innan avalet var klart. Då skulle man väl avråda från att skriva under

Man kanske ska tycka lite synd om gubben å sista ombudet. Men nää...jag tycker han är gammal nog att fatta egna beslut.

• Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
S
A AndersS skrev:
[länk]
Jag lyssnade på Uppsala, ska du fortsätta berätta för mig vad jag hörde?

• Gilla
videopac
  • Laddar…
S SonnyListon skrev:
Jag lyssnade på Uppsala, ska du fortsätta berätta för mig vad jag hörde?
Du skrev SR och då valde jag SR, inte kunde jag veta att du lyssnade på lokalradio:crysmile::crysmile:

S
A AndersS skrev:
Du skrev SR och då valde jag SR, inte kunde jag veta att du lyssnade på lokalradio:crysmile::crysmile:
Lita på mig nästa gång, det är ingen stor konspiration bakom allt du läser

S SonnyListon skrev:
Lita på mig nästa gång, det är ingen stor konspiration bakom allt du läser
Right, och vad skulle du säga om det verkligen var en stor konspiration bakom allt?

• Haha
1
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Ebba är en av de bästa partiledarna både nu och historiskt, retoriskt. Att hon inte vek ner sig ökar bara på hennes förtroendekapital hos potentiella väljare.
Ebba är en livetsordpredikant som kan övertala, värsta sortens människor.

• Haha
  • Arg
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
P
R Rolles skrev:
hon är fin hon.
En rolig kvinna med skinn på näsan.
Jag gillar henne (y)

• Gilla
videopac och 6 till
  • Laddar…
P
R Rolles skrev:
Esbjörn, är det du?
Va inte blyg höre du... börja säga sanningen nu;)

• Haha
  • Gilla
pmd och 7 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Esbjörn, är det du?
Va inte blyg höre du... börja säga sanningen nu;)
Men det är inte så lätt dör för stackars Esbjörn. Hans jurister är övertygade om han inte är lika klok som vi andra ;)

Tror Ebba snart begraver stridsyxan och bjuder Esbjörn på konsert, på 7:e våningen... :D

• Haha
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Tror Ebba snart begraver stridsyxan och bjuder Esbjörn på konsert, på 7:e våningen... :D
Halva jag vrider mig av skratt, andra halvan tycker det var osmakligt :thinking:

• Gilla
Alti och 1 till
  • Laddar…
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men det är inte så lätt dör för stackars Esbjörn. Hans jurister är övertygade om han inte är lika klok som vi andra ;)
Jo hans jurister hoppas jag inte fått betalt.. Så alla får veta mer om hur gubben är..
Kanske kan gråta ut i media tills döden..
verkar duktig på att finna något att gråta över..

P
R Rolles skrev:
Jag tror inte att Ebba Busch någonsin har varit predikant av något slag alls.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag tror inte att Ebba Busch någonsin har varit predikant av något slag alls.
När Ebba Busch Thor talar hör man ofta spår av hennes förflutna. I Almedalen höll hon till exempel ett brandtal där Liberalerna och Centern anklagades för att vara ”svaga i köttet”.

I 1917-års bibelöversättning står det att ”anden är villig men köttet är svagt”. Det syftar på de tillfällen vi människor inte lever upp till våra ideal. Trots goda föresatser viker vi ner oss och lever omoraliskt.

P
R Rolles skrev:
När Ebba Busch Thor talar hör man ofta spår av hennes förflutna. I Almedalen höll hon till exempel ett brandtal där Liberalerna och Centern anklagades för att vara ”svaga i köttet”.

I 1917-års bibelöversättning står det att ”anden är villig men köttet är svagt”. Det syftar på de tillfällen vi människor inte lever upp till våra ideal. Trots goda föresatser viker vi ner oss och lever omoraliskt.
hennes förflutna?

inte följer väl alla kristna alla ord i bibeln..
precis som alla inte följer lagarna till fullo..

Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.