P
R Rolles skrev:
Väljer att tro på Esbjörns "hon tjatade och tjatade, skrev på för att slippa henne".
Robert lind i Kramfors...
lika smart som sagan om Fingal Olsson detta.... ;):crysmile:

• Gilla
  • Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
R Rolles skrev:
Väljer att tro på Esbjörns "hon tjatade och tjatade, skrev på för att slippa henne".
Men är det så att äldre inte ska få sälja sitt boende? Du säger alltså att alla äldre inte längre kan fatta egna beslut? Borde inte en 80 åring kunna fatta mer korrekta beslut än någon i 30-40års åldern.
Att tro på Esbjörn verkar intressant. framförallt då man vill överklaga ett avtal bara för att ens advokat inte var tillräckligt
Du får gärna tro på Esbjörn, jag föredrar ändå Ebba.
Ebba som vi vet gick grundskolan hos livets ord. Därefter har jag inte sett några tolkningar på alla dina hysterier. Inte ens det du hänvisade styrkte det du sa...

Förresten, Det är tur att Ebba troligtvis räknas som offentlig person och får tåla mer än andra

Maskintok skrev:
Robert lind i Kramfors...
lika smart som sagan om Fingal Olsson detta.... ;):crysmile:
Det finns dom som tror på Ebba

R Rolles skrev:
Ja, det gör det. Att hedra ett ingånget och av bägge parter underskrivet avtal, är en sak som en trovärdig person gör.

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
R Rolles skrev:
Var huset till salu? Ebba övertalade honom.
Har sett denna taktik tidigare, man går på äldre som man tycker borde flytta.
Jag har också sett taktiken tidigare. En smart taktik ibland om man vill köpa ett hus.
Sen vet jag inte varför just gamla skulle flytta på sig bara för att nån vill köpa?

Varför har du såna fördomar mot äldre? Där du indirekt säger att de inte är kapabla att fatta egna beslut.

P
R Rolles skrev:
Jo och därmed sanningen.. ;)

R Rolles skrev:
Till skillnad från vad du vill tro så har Ebba väldigt mycket att förlora på att fula sig i det här spelet.
Därför är jag ganska säker på att hon har skött det enligt boken. Hon gjorde en värdering.
Att man erbjuder ett lägre pris först är inte så konstigt, Sen gav hon ett pris hon tyckte var skäligt.
Hon erbjuder att en mäklare ska vara med vid kontraktskrivning. Men Esbjörn tackar nej. Troligtvis för att han är av den stammen där ett handslag räckte. Mäklaren får upprätta ett avtal parterna emellan. Ebba har med en vän, vid skrivandet.
Sen vet vi inte vad som har hänt. Nån blev förbannad för att denne inte får ärva fastigheten.
Och började bearbeta Esbjörn. Det är min gissning. Många har varit "bundis" med Esbjörn för att få sina minuter i rampljuset.
Man kan konstatera att för att troligtvis vara en årsmodell med handslaget så tar han inte så allvarligt på avtals.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Därför är jag ganska säker på att hon har skött det enligt boken.
Fast det är väl tämligen ostridigt att allt hon företagit sig i samband med denna fastighetsaffär inte har varit "enligt boken".

Sen vet jag inte varför just gamla skulle flytta på sig bara för att nån vill köpa?
Men gubben bodde ju inte i den förfallna stugan!
Han bodde som inhysing hos någon pengasugen tant inne i stan, som hoppades att få ärva honom.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Jag har också sett taktiken tidigare. En smart taktik ibland om man vill köpa ett hus.

Varför har du såna fördomar mot äldre? Där du indirekt säger att de inte är kapabla att fatta egna beslut.
Har sett taktiken på nära håll... är själv gamal☺️

Och när Zlatan eller någon annan överdrivet rik ringer på och säger att du bor i mitt hus hur mycket vill du ha? Så ska den affären inte få genomföras då huset inte fanns på Hemnet?

P
snuttjulle snuttjulle skrev:
Och när Zlatan eller någon annan överdrivet rik ringer på och säger att du bor i mitt hus hur mycket vill du ha? Så ska den affären inte få genomföras då huset inte fanns på Hemnet?
Du vet varför man kallar vissa för dyckert va? ;)
förvänta dig inget bra svar av en sådan... :crysmile:

Maskintok skrev:
Du vet varför man kallar vissa för dyckert va? ;)
förvänta dig inget bra svar av en sådan... :crysmile:
Tror inte att Zlatan satt sig ner och tjatade och tjatade, han betalade mer än marknadsvärdet, det gjorde inte Ebba, hon bjöd på välsmort munnväder

P
R Rolles skrev:
Tror inte att Zlatan satt sig ner och tjatade och tjatade, han betalade mer än marknadsvärdet, det gjorde inte Ebba, hon bjöd på välsmort munnväder
Men nu blev detta intressant..
Är det antingen Esbjörn eller hans fd ombud detta?

Maskintok skrev:
Maskintok skrev:
Nej, jag är atist, sosse, gamal, vet mycket om kärnkraft och dess risker skulle kunna bli en egen tråd, är rädd att Putin sänder några "teorister" som lätt spränger i och runt kärnkraftverk då blir det elbrist, är för vindkraft till havs, för solceller och batterier i hus. Är tekniker, jobbat med elektronik i yrket men har byggt några hus som pensionär.
Besviken att detta forum blivit en samling av dyckert.

• Haha
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.