39 121 läst ·
491 svar
39k läst
491 svar
Ebba Busch förlikar i omtvistade husaffären
"- Vi kommer att utreda hans mentala hälsa och se om det är så att han har varit i psykisk obalans och därmed inte tillförlitlig och på så sätt försatts i ett trängt läge. I så fall är det här avtalet rättsvidrigt, säger Sture Tersaeus"
Det var lite samma sak förra gången det var uppe. Men om han är i psykisk obalans, kan han ta beslut om att anlita advokat då, eller kan det också ifrågasättas? Själv tror jag nästan att advokaten i det här fallet vet att Esbjörn har gott om pengar och när väl den här överklagan är klar så har Esbjörn blivit rätt många tusen kronor fattigare.
Det var lite samma sak förra gången det var uppe. Men om han är i psykisk obalans, kan han ta beslut om att anlita advokat då, eller kan det också ifrågasättas? Själv tror jag nästan att advokaten i det här fallet vet att Esbjörn har gott om pengar och när väl den här överklagan är klar så har Esbjörn blivit rätt många tusen kronor fattigare.
Maskintok skrev:
Njaaa, super-sopan Romson fick väl en skopa när hon köpte bottenfärg i Norge och ljög om det? Övriga miljöparasiter är väl så jävla tafatta och bortkomna att dom inte ens har mental kapacitet att göra annat än ställa till det för alla andra och således inte lyckas sätta sig själva i klistret om dom så försökte.Maskintok skrev:
Nu är det ju lite off topic för detta (maskintok viftar som vanligt)
Men MP granskas nog rätt bra. Det är ju därför de ligger under 4%
Det är väl snarare partier som SD som gärna skulle få granskas lite mer konstruktivt och strukturerat. Istället för att man bara skriker bruna ord om dem. Något som snarare verkar ge dem fler väljare.
Det är väl snarare partier som SD som gärna skulle få granskas lite mer konstruktivt och strukturerat. Istället för att man bara skriker bruna ord om dem. Något som snarare verkar ge dem fler väljare.
Nä inte alls..Appendix skrev:
Nu är det ju lite off topic för detta (maskintok viftar som vanligt)
Det är väl snarare partier som SD som gärna skulle få granskas lite mer konstruktivt och strukturerat. Istället för att man bara skriker bruna ord om dem. Något som snarare verkar ge dem fler väljare.![]()
mp ligger just under gränsen för att de fick hybris och gick över allas gränser när de luktade sig till makten... Och att en svag person har lovat både det ena och andra...
utan att ha en aning om vad han lovade ut och till vem... Bara han fick makten att styra...
Esbjörn är ett bra exempel på talesättet:
Fool me once. Shame on you
Fool me twice. Shame on me.
"vännerna förrådde mig"
"Advokaterna förrådde mig"
"Jag fick för lite betalt"
"jag skrev på flera juridiskt bindande papper utan att veta vad jag skrev på. För andra gången i rad"
Det är tydligen en stor komplott det där
Matz och Esbjörn ensamma mot världen.
Fool me once. Shame on you
Fool me twice. Shame on me.
"vännerna förrådde mig"
"Advokaterna förrådde mig"
"Jag fick för lite betalt"
"jag skrev på flera juridiskt bindande papper utan att veta vad jag skrev på. För andra gången i rad"
Det är tydligen en stor komplott det där
Matz och Esbjörn ensamma mot världen.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 245 inlägg
Äh, är det inte bara att han hatar politiker i allmänhet och Ebba Busch i allmänhet?
Karln har ju noll chans att vinna och vet det rimligen nu. Har svårt att tro att han nu gör annat än att jävlas och njuter av det.
Karln har ju noll chans att vinna och vet det rimligen nu. Har svårt att tro att han nu gör annat än att jävlas och njuter av det.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 648 inlägg
Ja, det känns ju inte superseriöst att överklaga en förlikning han själv undertecknat!
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Hans goda vän ulf är nog skyldig
Förmodligen är det fullmaktstanten och pensionatstanten som är i farten. Här finns en koppling mellan fullmaktstanten och Bolins nya juridiska ombud:[SH] skrev:
http://www.swelawtrade.se/media.html#:~:text=Flyktingfamiljen från Grums kan få stanna i Sverige&text=Familjens juridiska ombud Sture Tersaeus,anställt paret på sin gård
Redigerat:
Ja, förlikningsavtalet tvivlar jag på att det går att riva upp. Bolin får stämma sina f.d. ombud om han ska komma nånvart (vilket han troligen ändå inte gör).Appendix skrev:
Förmodligen tror inte ens fullmaktstanten och pensionatstanten att de ska lyckas med det här utan är enbart ute för att förstöra lite för Busch, som en slags hämnd.