heisiandiishe
P pmd skrev:
Olof Palme är ett bra diskussionsämne eftersom han fortfarande river upp känslor för och emot. Tydlig var han kanske inte alltid. Offentligt kritiserade han USA så hårt att USA kallade hem sin Stockholmsambassadör men i hemlighet var han mycket noga med att se till att den hemliga alliansen mellan USA och Sverige hölls vid liv och fungerade.
Jag är lite för ung för att kunna följa Palmes gärningar som vuxen. Jag har uppfattat Palme som tydlig och principfast. Kanske var han något annat trots allt. Det är ju i betraktarens ögon. Där jag använde Palme som exempel var utifrån min uppfattning att han inte skulle riskerat sitt anseende på det sätt som Freivalds valde att göra, för egen vinnings skull. Kanske finns någon som kände honom och kan berätta om en massa roffande han ägnade sig åt men jag tror inte det. Jag sitter inte på sanningen. Det jag säger om Freivalds köp av lägenhet vid ombildningen är ju min egna uppfattning lom hur jag anser att hon borde agerat utifrån det uppdrag hon hade då. Det upprör också en del. Vi kan ju alltid bygga på med metoo och diskutera allt dom hänt kring det och vad som varit bra och dåligt men tråden handlade om Ebba Busch ursprungligen så jag bromsar in nu!

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Gubben överklagar igen, ytterligare en gång hävdar han att Ebba har lurat honom... :thinking:
https://omni.se/esbjorn,-81,-overklagar-i-hustvist-med-ebba-busch/a/dnG7q1

Den 81-årige säljaren hävdar att han lurats att skriva under det förlikningsavtal som slöts i oktober.
Som skäl för överklagan anges bland annat att Esbjörn inte fått se en kopia eller ett original av sekretessavtalet, utan bara har fått avtalet uppläst för sig.

”Visserligen lästes förlikningsavtalet högt för mig men det lästes för snabbt så att jag inte hann uppfatta innehållet”, skriver han enligt sajten.

• Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Z Zachtionman skrev:
Gubben överklagar igen, ytterligare en gång hävdar han att Ebba har lurat honom... :thinking:
[länk]
Läs källan, det är inte Ebba som lurat honom nu utan hans ombud... :thinking:
Gissar att någon som inte vill att storyn ska dö uppmuntrat honom att överklaga och skylla på sitt ombud. Det går ju inte skylla på Ebba när de skrivit på samma förlikning.

• Gilla
videopac och 3 till
  • Laddar…
[SH] [SH] skrev:
Läs källan, det är inte Ebba som lurat honom nu utan hans ombud... :thinking:
Gissar att någon som inte vill att storyn ska dö uppmuntrat honom att överklaga och skylla på sitt ombud. Det går ju inte skylla på Ebba när de skrivit på samma förlikning.
Jo jag vet, men det blir ju fortfarande Ebba som tyvärr drabbas av mediarapporteringen, så sannolikt är det någon politisk bakomliggande orsak till att han uppmuntras överklaga som du skriver. Blir löjligt att överklaga den förlikning man nyss skrivit under...

• Gilla
videopac och 2 till
  • Laddar…
Om nu farbror Bolin kände sig lurad första gången så borde han väl för tusan hållit sinnena mer skärpta nu när det gällde förlikningen och dess villkor?
Vill inte raljera över äldre människor, eller på något sätt klanka ner på honom, men jag undrar om han är riktigt klar i knoppen?

• Gilla
Jonobe och 4 till
  • Laddar…
M MagHam skrev:
Om nu farbror Bolin kände sig lurad första gången så borde han väl för tusan hållit sinnena mer skärpta nu när det gällde förlikningen och dess villkor?
Vill inte raljera över äldre människor, eller på något sätt klanka ner på honom, men jag undrar om han är riktigt klar i knoppen?
Tror inte att det är den gamle mannen som är problemet utan folk som trycker på för att hitta sätt att få storyn att fortsätta rulla.

• Gilla
videopac och 2 till
  • Laddar…
P
M MagHam skrev:
Jodå nog är han det allt..
sagan fortsätter... allt för att svärta ner...
Hade det varit annan regering så hade detta aldrig skett...

• Gilla
videopac och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Jodå nog är han det allt..
sagan fortsätter... allt för att svärta ner...
Hade det varit annan regering så hade detta aldrig skett...
Du menar en regering som i till exempel Ryssland eller Kina där politikerna bestämmer vad folk ska aceptera?

P
S Stefansod68 skrev:
Du menar en regering som i till exempel Ryssland eller Kina där politikerna bestämmer vad folk ska aceptera?
näpp, en regering som inte styr just media..
Där gubben nu får gråta ut lite... få betalt och sedan smutskasta oppositionen..

• Gilla
  • Wow
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
J
S Stefansod68 skrev:
Jag tror en något lokalare version. Icke S.

• Gilla
1
  • Laddar…
Tror inte så mycket på politisk konspiration, bara en stackars äldre person som tidigare erkänt vissa "minnesproblem" och själv eller med mindre goda rådgivare snurrar till det.
Hjälper nog inte hur mycket tid som ges till honom för att läsa och förstå gjorda avtal vilket han efterfrågar. Det är bara tragiskt.

• Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
P
A AndersS skrev:
Tror inte så mycket på politisk konspiration, bara en stackars äldre person som tidigare erkänt vissa "minnesproblem" och själv eller med mindre goda rådgivare snurrar till det.
Hjälper nog inte hur mycket tid som ges till honom för att läsa och förstå gjorda avtal vilket han efterfrågar. Det är bara tragiskt.
Du menar att du inte ser att oppositionen blir smutskastad av media genom att media låter gubben sitta och gråta och fjanta emot Ebba?

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
S
Hörde nyss inslag om detta på SR. Inte ett ord om att det är ombudet som menas. Man fick helt klart intrycket att Ebba lurat honom igen. Och journalister vet vad dom gör när dom använder språket.
Dessutom verkar gubben ha blivit både lurad och tvingad enligt rapporteringen. Oklart hur.

• Gilla
videopac
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Du menar att du inte ser att oppositionen blir smutskastad av media genom att media låter gubben sitta och gråta och fjanta emot Ebba?
Tror inte på politisk konspiration som jag noterade, mera av dagens journalistik när kända personer blir inblandade. Händer då även politiker oberonde av parti, bara att kolla historiskt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.