39 121 läst ·
491 svar
39k läst
491 svar
Ebba Busch förlikar i omtvistade husaffären
P pmd skrev:
Bara om du pratar om dem på ett sätt som är ärekränkande samt bedöms vara utanför allmänhetens intresse. Tex är nog väldigt få sanningar förtal när det handlar om en partiledare eller ett partis inre krets.F fsn skrev:
klart det är okej.Fairlane skrev:
Men jag måste ju inte hålla med om att det var det enda rätta.. acceptera betyder inte underkastelse..
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Ska jag tolka det som att du inte hade haft några som helst invändningar om hon hade låtit KD ta upp frågan om en ändring av lagen just nu? (Typ använder partiet för att driva privata frågor)Fairlane skrev:
Jag är väldigt säker på att de som inte gillar KD/Ebba hade gjort ganska mycket väsen om det i press och på forum
Jag tror att hon gjorde rätt bedömning när hon valde mellan att låta det påstådda förtalet gå till rättegång eller skriva på ett strafföreläggande.
Mona valde väl också att skriva på ett strafföreläggande, så Ebba är ju inte enda politikern som gjort det. Jag tror inte heller Mona ansåg sig vara skyldig trots att hon skrev på, men jag kan ju missminna mig?
(Kollat upp det nu, hon tyckte inte att hon gjort något brottsligt)
i vilket av fallen?Snailman skrev:
Ska jag tolka det som att du inte hade haft några som helst invändningar om hon hade låtit KD ta upp frågan om en ändring av lagen just nu? (Typ använder partiet för att driva privata frågor)
Jag är väldigt säker på att de som inte gillar KD/Ebba hade gjort ganska mycket väsen om det i press och på forum
Jag tror att hon gjorde rätt bedömning när hon valde mellan att låta det påstådda förtalet gå till rättegång eller skriva på ett strafföreläggande.
Mona valde väl också att skriva på ett strafföreläggande, så Ebba är ju inte enda politikern som gjort det. Jag tror inte heller Mona ansåg sig vara skyldig trots att hon skrev på, men jag kan ju missminna mig?
Bara nyfiken.. Då hon haft lite för sig..
Toblerone och blöjor eller skattebrottet?
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Ja, finns ju några olika versioner av det, en var väl att hon räknat med ett FN jobb och då tänkt ta livvakten med sig det (med typ dubblad lön), andra versionen var ju att hon själv lagt till ur egen ficka lika mycket som han hade i lön = dubbla lönen så intyget var okej. Tyvärr var artikeln på DN bakom betalvägg, så kunde inte läsa mer än några rader.Maskintok skrev:
Ja man blev ganska full i skratt..Snailman skrev:
Ja, finns ju några olika versioner av det, en var väl att hon räknat med ett FN jobb och då tänkt ta livvakten med sig det (med typ dubblad lön), andra versionen var ju att hon själv lagt till ur egen ficka lika mycket som han hade i lön = dubbla lönen så intyget var okej. Tyvärr var artikeln på DN bakom betalvägg, så kunde inte läsa mer än några rader.
vad jag menar är att de män som pekats ut som har fällts eller bevisats skyldiga borde ha samma rätt som juristen när det gäller förtal då, trots att dom är skyldiga. Men vad jag vet så är det endast utpekade män som senare har frikänts som har drivit nån form förtalsmål.P pmd skrev:
Det samma borde gälla en jurist som tar på sig landets hetaste civila mål. Jag tycker verkligen att det ligger i allmänhetens intresse att få veta vilken brännvins-advokat (eller jurist då) som processar mot en partiledare.elpaco skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 918 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 918 inlägg
Jag tycker det hade varit ärligare att antingen säga "jag erkänner, jag klantade mig" eller "jag erkänner, men tycker lagen är fel och anser mig därför moraliskt oskyldig".Snailman skrev:
Ska jag tolka det som att du inte hade haft några som helst invändningar om hon hade låtit KD ta upp frågan om en ändring av lagen just nu? (Typ använder partiet för att driva privata frågor)
Det hon gör nu är en märklig blandning.