39 121 läst ·
491 svar
39k läst
491 svar
Ebba Busch förlikar i omtvistade husaffären
Korrekt, smutskastningen emot Ebba var stark och enorm.. det är därför jag undrar om dessa typer inte hellre hade sålt till en ledare av S, så vi alla andra fått betala..Snailman skrev:
Har du helt missat vilken av parterna som använde sig av pressen? Och dessutom planerade det på Facebook (det var inte Ebba). Så rimligtvis uppfattade sig Ebbas motpart som den starkare.
Det kan väl rimligtvis inte vara någon som tycker att Ebba har tjänat på att gå till pressen? Så det stämmer att parterna var ojämlika och det var Ebba som var den svagare. Tvärtemot vad du inbillat dig.
För då hade de fått mer pengar bara, utan att behöva jobba för dem..
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 277 inlägg
Du kan inte läst mycket av det jag skrivit i de här trådarna. Frågan jag diskuterar nu är förtalet. I äganderättsfrågan har jag hela tiden hävdat att Ebba Busch haft rätt och även lekt med tanken att Esbjörn Bolin är den starkare parten, eller i alla fall den ende som kunnat utnyttja situationen. I allt väsentligt ser jag dem dock som jämnbördiga parter.Snailman skrev:
Har du helt missat vilken av parterna som använde sig av pressen? Och dessutom planerade det på Facebook (det var inte Ebba). Så rimligtvis uppfattade sig Ebbas motpart som den starkare.
Det kan väl rimligtvis inte vara någon som tycker att Ebba har tjänat på att gå till pressen? Så det stämmer att parterna var ojämlika och det var Ebba som var den svagare. Tvärtemot vad du inbillat dig.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Nötegårdsgubben skrev:
Du kan inte läst mycket av det jag skrivit i de här trådarna. Frågan jag diskuterar nu är förtalet. I äganderättsfrågan har jag hela tiden hävdat att Ebba Busch haft rätt och även lekt med tanken att Esbjörn Bolin är den starkare parten, eller i alla fall den ende som kunnat utnyttja situationen. I allt väsentligt ser jag dem dock som jämnbördiga parter.
Min åsikt är väl att motparten till Ebba har förtalat Ebba genom pressen, men dels hade hon ju svårligen tjänat opinionsmässigt på att driva ett sådant åtal, dels var det ju pressen som återgav förtalet och här i landet är det ju nästan omöjligt att vinna ett sådant åtal mot pressen (finns ju några som försökt och misslyckats)Nötegårdsgubben skrev:
Ja, och det är ju ombudets roll, att dra fram saker som talar för klientens sak. En advokat hade sannolikt inte gått lika långt i media, men det i sig tycker jag inte gör ombudet till en legitim måltavla.
Jag har som jag skrivit ett flertal gånger inget till övers för Binninge, men det Ebba Busch drog fram om honom hade inget med vare sig målet eller motparten att göra. Det var rent förtal i syfte att svärta ner ombudet och det åker man med största sannolikhet för i en rättegång.
Att Ebba talade om fakta om ombudet var bara en reaktion på förtalet i pressen som bedrevs.
Du menar som när högern säljer ut vårdcentraler till sina kompisar för mindre än incentarievärdet?Maskintok skrev:
Der beror på. Har Pelle Klant vidareutbildat sig och läst juridik? Har han senare tagit på sig det för tillfället mest snaskiga civilrättsliga målet där en partiledare i opposition är ena parten? Gör Pelle Klant även allt han kan för att synas och höras för att skapa opinion utanför rättssalen i detta välbevakade mål?Jetkokos skrev:
Du tycker inte att det finns större allmänintresse och att det också är mer försvarligt att publicera domen i punkt 2 än i punkt 1?
- Pelle Klant, pappa till tre, jobbar på det lokala ICA-lagret, blir dömd för grov misshandel för att ha slagit ner två homosexuella i en park lördag kväll.
- Stefan Löfven, partiledare för Socialdemokraterna, statsminister, blir dömd för grov misshandel för att ha slagit ner två homosexuella i en park lördag kväll.
Då är svaret ja, det finns ett allmänintresse.
Generellt så nej. Du tolkar intresse här i bemärkelsen att allmänheten är nyfiken. Men det är inte det som lagen handlar om utan här handlar det om det har konsekvenser av betydelse för samhället. EBT’s företrädare skulle möjligtvis kunna falla under detta och EBT själv gör det självklart då hon är folkvald och det kan påverka val och därför allmänt intresse, men något sådant existerar inte för motparterna. Ingen av dem är folkvalda eller ställer upp för att bli. Ingen av dem avgör mål i relation till det, ingen av dem förespråkar några lagändringar i relation till det osv osv. Någon intresse för allmänheten i lagens mening finns således inte.F fsn skrev:Der beror på. Har Pelle Klant vidareutbildat sig och läst juridik? Har han senare tagit på sig det för tillfället mest snaskiga civilrättsliga målet där en partiledare i opposition är ena parten? Gör Pelle Klant även allt han kan för att synas och höras för att skapa opinion utanför rättssalen i detta välbevakade mål?
Då är svaret ja, det finns ett allmänintresse.
Hur får du det till att EBT är folkvald?E EtherMan skrev:Generellt så nej. Du tolkar intresse här i bemärkelsen att allmänheten är nyfiken. Men det är inte det som lagen handlar om utan här handlar det om det har konsekvenser av betydelse för samhället. EBT’s företrädare skulle möjligtvis kunna falla under detta och EBT själv gör det självklart då hon är folkvald och det kan påverka val och därför allmänt intresse, men något sådant existerar inte för motparterna. Ingen av dem är folkvalda eller ställer upp för att bli. Ingen av dem avgör mål i relation till det, ingen av dem förespråkar några lagändringar i relation till det osv osv. Någon intresse för allmänheten i lagens mening finns således inte.
och du kan ju göra ett tappert försök att försöka förklara vad du menar med ”Ingen av dem avgör mål i relation till det, ingen av dem förespråkar några lagändringar i relation till det”
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Om man nu blandar in religion i diskussionen. Så kan man enkelt konstatera att de flesta religoner har en mörk historia. Tror alltså inte att vi ska döma kristendomen ensam. Islam är en annan religion som inte är mycket bättre än kristendomen. Ingen av dessa är bättre eller sämre än den andra när det gäller krig och galenskaper i guds namn.
Med detta anser jag att det är punkt....
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Skönt att det är över. Ebba slipper bråka mer. Och gubben får sina pengar och ha det rikt den sista tiden.
Vinnare? I en förlikning finns inte några vinnare.
Själv har jag valt att tro på det Ebba säger. Att hon gjort var det två? olika värderingar av fastigheten. Lägger först ett skambud. (skulle gjort samma sak själv) Där efter lägger hon ett realistiskt bud. Vid försäljningen erbjuder hon att ha en mäklare med. Vilket han avböjer Hon har med en god vän som vittne. Jag misstänker att gubben egentligen tycker det räcker med ett handslag.
Av någon anledning så vill han hoppa av köpet. Vilket inte är så lätt när avtal är påskrivna samt handpenning betald. Varför kommer vi nog aldrig få reda på. Men jag tror inte på det att han helt plötsligt blivit senil. Utåt sätt kommer inte några vettiga anledningar. En del diskussioner är det om vad som hände vid det bordet. Men där är det snarare 3:dje handsuppgifter. Man får. Ebba är det bara andrahand.
Nä. Jag tycker inte att Ebba har gjort något fel.
Vinnare? I en förlikning finns inte några vinnare.
Själv har jag valt att tro på det Ebba säger. Att hon gjort var det två? olika värderingar av fastigheten. Lägger först ett skambud. (skulle gjort samma sak själv) Där efter lägger hon ett realistiskt bud. Vid försäljningen erbjuder hon att ha en mäklare med. Vilket han avböjer Hon har med en god vän som vittne. Jag misstänker att gubben egentligen tycker det räcker med ett handslag.
Av någon anledning så vill han hoppa av köpet. Vilket inte är så lätt när avtal är påskrivna samt handpenning betald. Varför kommer vi nog aldrig få reda på. Men jag tror inte på det att han helt plötsligt blivit senil. Utåt sätt kommer inte några vettiga anledningar. En del diskussioner är det om vad som hände vid det bordet. Men där är det snarare 3:dje handsuppgifter. Man får. Ebba är det bara andrahand.
Nä. Jag tycker inte att Ebba har gjort något fel.
Problemet är inte att det har mördats i kristendomens namn Problemet är att den kristna partiledaren för ett kristet parti inte lever som hon lär på sin egen fritid.Bananskalare skrev:
Om man nu blandar in religion i diskussionen. Så kan man enkelt konstatera att de flesta religoner har en mörk historia. Tror alltså inte att vi ska döma kristendomen ensam. Islam är en annan religion som inte är mycket bättre än kristendomen. Ingen av dessa är bättre eller sämre än den andra när det gäller krig och galenskaper i guds namn.
Det finns väl inget problem annat än för betraktaren? Jag tror hon har vunnit lika många som hon förlorat. Din röst har hon ju vad jag gissar aldrig haft så det är ju inget större problem för någon. Eller känner du dig sviken?elpaco skrev: