MultiMan MultiMan skrev:
Hur tror du samhällsklimatet blir när folk som du tycker att 20% eller mer av svenskarna är nazistiska skitkorvar? En majoritet av LO-medlemmarna som tidigare alltid röstade rött?

Räkna inte med att bli behandlad med respekt när du saknar densamma för dina medmänniskor, oavsett partitillhörighet.

Jag har inga problem med att berömma Nooshi eller läsa Flamman och gilla delar av deras verklighetsanalys, trots att jag står väldigt långt från den grundläggande ideologin.
Lägg inte ord i min mun du otäcka person. Jag har inte sagt något om de som röstar på SD. De orden är helt dina. Jag pratade bara om SDs fullständigt erkända bakgrund från 90-tal, och att det varje år avslöjas sympatisörer till dessa idéer ur SDs inte kretsar. Om 15% av befolkningen vill rösta på det partiet så är det deras ensak.

• Gilla
Liljencrantz och 2 till
  • Laddar…
P
U Uffe A skrev:
Så kan man svara när argumenten tryter
Synd att de andra partierna inte ville diskutera med SD innan de vuxit sig starka
Då hade dessa argument framkommit i ett tidigt skede och folk hade insett vilka de var (och är) (y)
Varför ska jag svara eller diskutera ämnen som inte har med tråden att göra?
Och då ditt svammel är sådant så finns det inget att svara på..

• Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
Det varr dåligt skött av "de andra sju" att inte möta SDs politiska idiotier när de hade chansen. Nu har de vunnit för mycket på den offerkoftan och har fortfarande inte behövt ta ansvar för sin totalt världsfrånvända syn och sina förslag.

Sedan verkar de har väldigt mycket otur att deras företrädare bara råkar vara främlingsfientliga, våldsförhärligande högerpopulister. Och att varje gång de städat rent råkar dyka upp ett par till, och några till...

• Gilla
Dowser4711 och 5 till
  • Laddar…
P
Eller som ni brukar skriva åt mig..

Nu bryter ni emot reglerna..
diskutera politik... aj aj..
OT aj aj...
otrevlig diskussion aj aj
.

• Gilla
Myrstacken och 2 till
  • Laddar…
Snailman
elpaco elpaco skrev:
Det är ju extremt partiskt att skriva ”blivit anklagad för grovt förtal”. Hon har blivit DÖMD för grovt förtal. Hela historien är ju extremt pinsam för en politiker, ännu pinsammare för en partiledare och går stick i stäv med KDs ”värdebild”. Utmärkt exempel på någon som inte lever som de lär.
Ja fruktansvärt av en politiker att säga sanningen! Hur kan hon med? :crysmile:

• Gilla
  • Haha
  • Älska
KnockOnWood och 4 till
  • Laddar…
Snailman
kashieda kashieda skrev:
Det varr dåligt skött av "de andra sju" att inte möta SDs politiska idiotier när de hade chansen. Nu har de vunnit för mycket på den offerkoftan och har fortfarande inte behövt ta ansvar för sin totalt världsfrånvända syn och sina förslag.

Sedan verkar de har väldigt mycket otur att deras företrädare bara råkar vara främlingsfientliga, våldsförhärligande högerpopulister. Och att varje gång de städat rent råkar dyka upp ett par till, och några till...
Ja, tacka vet jag den goda fredliga vänstern, som tex PolPot ;)

• Gilla
  • Haha
videopac och 4 till
  • Laddar…
F
U Uffe A skrev:
Dags att stänga ner för i kväll
Sov gott nu så hoppas jag att du kommer på något bra argument under natten
Hoppas att du inte ligger sömnlös och grubblar ;)
Fast det är ju rätt uppenbart att din Marxistpropaganda lyser igenom och anser att Ebba hade fel bara för att hon står för en helt annan politik än den du förespråkar så snacka om dömd på förhand. Säger väl mest om dig och samtidigt väldigt mycket om det ni kommunistj••l•• står för.

• Gilla
videopac och 4 till
  • Laddar…
F
elpaco elpaco skrev:
Du menar att brottet ”förtal” inte existerar? Vad är det för alternativ verklighet du lever i?
Så du ser inte nåt skapligt anmärkningsvärt i att det finns helt offentliga domar mot en person, men råkar du skriva nåt i dina sociala media om dessa offentliga domar så är det förtal?

• Gilla
skoge och 1 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Kanske du känner honom?
borde jag göra det?

• Haha
1
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Det är iallafall tycker jag att fara med osanning och förtal att göra på det viset..
Ja, det fors med en hel del osanning och Binninge är en ful fisk, men jag tror inte att Busch hade kommit så långt med en förtalsanmälan mot honom. Alla andra inblandade skuggfigurer var just skuggfigurer och var ännu svårare att komma åt.

P
elpaco elpaco skrev:
Näe det gör jag inte. Det är enklare om du läser tråden innan du svarar.
Det gjorde jag. Kan du förklara vad du menade så att även en simpel människa som jag begriper?
Det skulle jag uppskatta.

P
elpaco elpaco skrev:
Det finns inga som helst tveksamheter eller tvivel över att SD skapades av kärnan ur den starkt rasistiska organisationen BSS, bevara Sverige svenskt. Om den bruna färgen med tiden har spätts ut tillräckligt kan du avgöra själv, men uppenbart är att nya skitkorvar flyter upp till ytan av och till.
SD rensar ut folk med nazistsympatier på löpande band så de är uppenbarligen besvärade av nazistkopplingen i sin tidiga historia.

Å andra sidan blev kanske balansen i riksdagen bättre när det nu förutom ett f.d. kommunistparti även finns ett f.d. nazistparti. ;)

Jag kommer aldrig att rösta på något av dem.

P
F fsn skrev:
skulle jag inte säga. Hon sa inget om advokaten som inte var sant.
Har vi inte redan rett ut ordentligt att Binninge inte är advokat samt skillnaden mellan en jurist och en advokat?
Sen att man inte får säga sanningen om det inte finns ett syfte med det i just det sammanhanget OCH att det då på nåt konstigt sätt blir förtal är ytterst förbryllande.
Sådan är lagen. Att vara förbryllad är inte en förmildrande omständighet när man bryter mot lagen. Åtminstone inte i det här fallet.

P
F fsn skrev:
Så du ser inte nåt skapligt anmärkningsvärt i att det finns helt offentliga domar mot en person, men råkar du skriva nåt i dina sociala media om dessa offentliga domar så är det förtal?
Det må vara anmärkningsvärt, men det gör ju inte att brottet förtal inte existerar.

F
P pmd skrev:
Har vi inte redan rett ut ordentligt att Binninge inte är advokat samt skillnaden mellan en jurist och en advokat?

Sådan är lagen. Att vara förbryllad är inte en förmildrande omständighet när man bryter mot lagen. Åtminstone inte i det här fallet.
jag har inte läst alla inlägg. Jag vet mycket väl skillnaden på jurist och advokat.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.