Byggahus.se

Ebba Busch förlikar i omtvistade husaffären

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 641 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
    • Laddar…
  2. F
    Medlem · 7 inlägg

Fågelvägen

Medlem
    Grattis Ebba
    Bra jobbat.

3. splinter
    Byggveteran · Västkusten · 178 inlägg

splinter

Byggveteran
    Helt bisarrt av gubben att plötsligt "ångra sig" efter påskrivet avtal.

4. MultiMan
    Realist · Västernorrland · 3 030 inlägg

MultiMan

Realist
    Trägen vinner. (y)

5. M
    Verktygstokig · 7 146 inlägg

Maskintok

Verktygstokig
    uträknat... För att dels vinna 15 min i rampljuset men också för att skada Ebba..

6. elpaco
    Nybyggare · Västra Götaland · 4 038 inlägg

elpaco

Nybyggare
    Det är ju extremt partiskt att skriva ”blivit anklagad för grovt förtal”. Hon har blivit DÖMD för grovt förtal. Hela historien är ju extremt pinsam för en politiker, ännu pinsammare för en partiledare och går stick i stäv med KDs ”värdebild”. Utmärkt exempel på någon som inte lever som de lär.

7. M

Maskintok

Verktygstokig
    Nä inte direkt.
    hon valde att ta en förlikning genom böter.
    Samma som när du får fortkörningsböter..
    Du är inte dömd i domstol..
    hela KDs värdebild är att du ska ha en rättvis gång genom hela rättsväsendet..
    Säg mig vart var den någonstans i ebbas fall?
    En åklagare som använder media för att vinna mark i frågan och inte inser att vederbörande som påståtts blivit förtalad utför något som gett en dom, som är offentlig handling.. detta är något som fler borde inse att när det kommer till sexuella trakasserier och övergrepp på minderårig så är det inte över för att domen fallit..
    Det ska uppö till ytan och vederbörande får leva med sitt val i livet...

Ebba hade kunnat tagit detta till rätten och jag är övertygad om att hon hade vunnit..
    För detta belyser även vilket sällskap Esbjörn mfl valt att ha samröre med... Det är inget som gynnar hans sak alls.. hade han däremot valt att säga att han skickat iväg sitt ombud pga domen.. Så ja..

Redigerat 11 okt 10:52
  8. MultiMan
    Realist · Västernorrland · 3 030 inlägg

MultiMan

Realist
    Ebba är en av de bästa partiledarna både nu och historiskt, retoriskt. Att hon inte vek ner sig ökar bara på hennes förtroendekapital hos potentiella väljare.

• Laddar…
  9. harry73
    bra på allt · Skåne · 13 634 inlägg

harry73

bra på allt
    Här håller jag inte med. Får oftast dålig eftersmak efter jag hör henne debattera.
    Men med husköpet hade hon rätten på sin sida, så varken oväntat eller omoraliskt att hon fick huset till slut.

10. D
    Besserwisser · E · 17 365 inlägg

Daniel 109

Besserwisser
    Ett strafföreläggande är inte en förlikning. Det är att likställa med en dom, även om det inte är prövat i domstol.

11. M

Maskintok

Verktygstokig
    Det vet jag med.
    Men när man skriver DÖMD istället för att hon godtog ett föreläggande så försöker man trycka på att hon skulle blivit dömd i en domstol..

12. G
    Medlem · Västra Götaland · 878 inlägg

gusvo085

Medlem
    Det är att likställa med en dom, hon har ju förklarat sig skyldig och fått ett straff för det.

13. elpaco

elpaco

Nybyggare
    Att erkänna sig skyldig är inte en förlikning, utan just ett erkännande som ger stafföljd utan att det går via domstol. Det skall dock likställas juridiskt med en dom. Om jag erkänner att jag kört för fort är det sannolikt för att jag gjort det och kommer bli dömd. Ebba säger att hon ”erkänt men i hjärta och själ är oskyldig” vilket är att gå tvärt mot det system man som politiker verkar i. Det kallar man för rättshaverist.

Och sedan den där extremt konstiga efterföljande delen med att alla som undrar vad hon håller på med skall betala pengar till en organisation först?? Man undrar verkligen hur kvinnan är kopplad …

Edit: bisarra fel från telefonen. Justerat.

Redigerat 11 okt 11:32
  14. elpaco

elpaco

Nybyggare
    Och varför tror du man erkänner brott när man är fotad av en fartkamera i 100 på 90-väg? För att man VET att man gjort ett brott och blir dömd för det i domstol … Ebba visste att hon gjort fel, efter timmar med advokater som inte visste vilket ben de skulle stå på, och valde att dra in svansen. Men bara halvvägs, för i hjärtat är hon oskyldig .. öppet falsk politiker alltså.

15. M

Maskintok

Verktygstokig
    Du verkar inte ha all fakta klar för dig..
    När man dömer en person som talar om sanningen om en annan person som smutskastar folk och leker jurist så är det att stöda ett hyckleri.. denne herre har trakasserat och sexuellt utnyttjat en minderårig.. det går inte hem hos mig att samhället skyddar såna oavsett om de har gjort sitt straff, det är helt okej att detta kommer fram och skulle detta medföra att vederbörande förlorar kunder.. bu fucking hu.. kunde han ha tänkt på tidigare..
    Är det över för offren för att han dömdes?
    Har de psykiska menen försvunnit samtidigt som domen föll.. nä då är det inte över..
    Ska en leva med sådant så ska den andre...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.