B b8q skrev:
Nu vill hon ju bygga två, en som är 6 x 1,6 m (rimlig brygga kan jag tycka), men den andra på 9,5 x 5,6 m känns ju mer som ett dansgolv.
Hon vill även bygga ett badhus på tomten, vilket hon fått lov till. Men en brygga att bada ifrån går inte för sig?

Och här verkar det ju inte spela någon roll om det är en eller två bryggor, det blir avslag oavsett.

Kul att skaffa sig en strandtomt om man inte kan använda den som en strandtomt.

S
S Supermyra skrev:
Äganderätten är grundlagsskyddad. Jag har flera gånger hänvisat till detta faktum när andra blivit påhoppad av Länsstyrelsen, Kommunen, Skogsstyrelsen, och Naturvårdsverket. Det finns småpåvar överallt i de statliga och kommunala myndigheterna som vill kränka fastighetsägarna äganderätt.
Bra att äganderätten skärps !
Vi hoppas att strandskyddet och miljöbalken också anpassas efter egendomsskyddet som är fastslaget i grundlagen och i EU-rätt.
Det är oansvarigt att driva polariserande politik i frågor som är av yttersta vikt för att komma till rätta med den övergripande och gällande grundlagen..

• En man i glasögon står i en skog med avverkade träd och skogsmaskin i bakgrunden. Text: "Staten ska inte kunna ta din skog utan ersättning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det luktar jäv i Uppsala kommun helt klart.
Jag skulle verkligen vilja att någon med kunskap går igenom Kommunens utlåtande.

I samma sjö tvingas nämligen 10-talet bryggor tas bort och där det inte ges någon dispens från Kommunen.
Men hon fick hux flux OK på 2 nya.

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Han kände sig inte lurad förrän Aftonbladet insåg att dom kunde mjölka 20 snyftreportage ur honom....🤔
Eller förrän en brännvinsadvokat insåg att han kunde mjölka en pensionär (som nyligen fått in några miljoner på en husaffär) på arvoden i en hopplös tvist.

• Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.