Blev nyfiken på det legala när nu Ebba Busch inte får bygga någon brygga. Vad skall vara uppfyllt för att få bygga en brygga? Fastigheten har enligt flygfoton haft brygga i flera omgångar, men på olika platser. Vad är det som då gäller för att få ha en brygga?

Vad jag tolkar från flygfoton så fanns det på 60-talet en maffig brygga där hon nu vill bygga ut den betydligt mer blygsamma lösning som finns idag (en flytbrygga med en landgång i form av brädor på en aluminiumstege). Den stora frågan verkar vara om den gamla bryggan fanns 1970, på flygfoton från 1975 så verkar bara små rester av bryggan finnas kvar.

Om jag nu tolkar allt rätt.

Är personligen verkligen ingen fan av Ebba Busch, men nog tycker jag att hon allt som oftast utsätts för olika former av drev...

• Gilla
Anonymiserad 671848 och 4 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Är det det här huset hon lurade en pensionär för att få köpa?

• Gilla
  • Haha
Huzzbutt och 5 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Han kände sig inte lurad förrän Aftonbladet insåg att dom kunde mjölka 20 snyftreportage ur honom....🤔

• Gilla
  • Haha
tobiast och 27 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Det är det huset, men att hon skulle ha lurat honom är nog långt ifrån sanningen.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 11 till
  • Laddar…
S
pacman42 pacman42 skrev:
Vem som helst hittar ju detta med enkelhet, men jag kan ju skicka en länk till bryggan från 1960 i alla fall.
[länk]
Länken FUNKAR EJ!
Hoppas att Ebba nu ställer upp för att rensa i strandskyddsproblematiken och myndighetsmissbruket.

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
BellaF och 4 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Vem som helst hittar ju detta med enkelhet, men jag kan ju skicka en länk till bryggan från 1960 i alla fall.
[länk]
Utifrån flygfotot så ser det ju ut som att hon inte äger marken närmast vattnet. Finns ju en udde där nu. Enligt kartan snuddar tomthörnen vattnet.

Tomt 4:16 bredvid lär ju vara samfällighetens bryggtomt?

S Supermyra skrev:
Länken FUNKAR EJ!
Hoppas att Ebba nu ställer upp för att rensa i strandskyddsproblematiken och myndighetsmissbruket.
vi måste behålla strandskyddet till varje pris

• Haha
  • Arg
  • Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 8 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
pacman42 pacman42 skrev:
Det är det huset, men att hon skulle ha lurat honom är nog långt ifrån sanningen.
Ja du har säkert rätt! Har bara läst i tidningen och där verkar det ju inte varit en så smidig affär men det är väl bara marxisterna som vill svärta ner stackars gudabarnet Ebba! Dumma tidningar (och Esbjörn)!

• Gilla
  • Haha
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
S Supermyra skrev:
den som sa det var det

Redigerat av moderator:
S Supermyra skrev:
Länken FUNKAR EJ!
Länken fungerar för mig från ett annat device än vad den skapades på i alla fall

S Supermyra skrev:
Länken FUNKAR EJ!
Men jösses hur kan du få statsrådets expropriationsplaner till något slags underdog-perspektiv.

Stranden ingår ju inte ens i tomten och samfällighetens brygga ligger två meter bort.

• Gilla
Huzzbutt och 2 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Länken fungerar för mig från ett annat device än vad den skapades på i alla fall
Funkade utmärkt här med Android/Chrome

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.