F
D Daniel 109 skrev:
Jag har försökt hitta några gamla pressrealeser som säger det du påstår, utan att hitta något. Har du någon länk?
De säger att det inte finns någon teknisk eller juridisk grund för ett försäljningsförbud i de texter jag hittar. Det är ju fel vad gäller den juridiska biten. De har ingen korrekt deklaration och får således inte sälja produkten.
Läs deras svar till ESV med. Det spelar ingen större roll. Du håller alltså med om att jag har rätt i sak men tycker att ”i absurdum” är ett för starkt uttryck som måste debatteras. Är det rätt uppfattat?

F
D Daniel 109 skrev:
Jag har försökt hitta några gamla pressrealeser som säger det du påstår, utan att hitta något. Har du någon länk?
De säger att det inte finns någon teknisk eller juridisk grund för ett försäljningsförbud i de texter jag hittar. Det är ju fel vad gäller den juridiska biten. De har ingen korrekt deklaration och får således inte sälja produkten.
Du kan ju läsa beslutet, som även innehåller ett par inledande svar där jag tycker att det framgår att dom envetet vidhåller att standard är uppfylld. https://www.in.se/globalassets/doku...chmedlem/22ev1261-22-beslut-easee-as_gdpr.pdf

Nu kan du förvisso påpeka att ”envetet” inte är samma sak som ”i absurdum” men jag får väl helt enkelt leva med den risken.

Nissens
F fsn skrev:
Jag vet att du känner dig förringad och lite efter och att du inte riktigt är med i matchen efter din stroke men då får man anpassa sin kommunikation till det. Du känner liksom inte det lite typ töntiga i hans inlägg där han greppar efter det sista för att hitta nåt i mitt inlägg som var fel? Jag hade ju rätt i sak men ”i absurdum” var tydligen nån nyans fel och då jävlar slår autismen till.
Se där, du fortsätter att tro att du är bättre än andra. Du behöver tagga ner.
För övrigt är jag kärnfrisk, och det gäller nog de flesta här.

F
Nissens Nissens skrev:
Se där, du fortsätter att tro att du är bättre än andra. Du behöver tagga ner.
För övrigt är jag kärnfrisk, och det gäller nog de flesta här.
Nä, det tror jag inte. Men jag vet att jag är betydlig bättre än dig.

F fsn skrev:
Du kan ju läsa beslutet, som även innehåller ett par inledande svar där jag tycker att det framgår att dom envetet vidhåller att standard är uppfylld. [länk]

Nu kan du förvisso påpeka att ”envetet” inte är samma sak som ”i absurdum” men jag får väl helt enkelt leva med den risken.
Var hävdar de att standarden är uppfylld? Jag ser inte något sådant.

F
D Daniel 109 skrev:
Var hävdar de att standarden är uppfylld? Jag ser inte något sådant.
Det står på flera ställen men börja med sida 4

Jag måste vara fullständigt blind. Jag ser inte minsta hint om det där. Pratar vi om samma sak nu? Att den ursprungliga deklarationen är helt fel är vi ju överens om. Det du påstår är ju att de i absurdum fortsatt att hävda det. Jag ser inte minsta hint om att de hävdat det där.

Mikael_L
F fsn skrev:
Skojar du? Du har alltså ingen aning?
Om jag inte minns helt fel så var det ganska exakt så att Easee deklarerade att dom uppfyllde standarden och att det liksom var det ESV hade synpunkter på. Det är väl förhållandevis fastställt.

var jag en av de (tre?) som du just beskyllde för att vara samma person på flera olika konton så tycker jag att du skall vara tydlig med det så tar vi det därifrån.
Jag visste inte att specifikationerna hade skrivits om.
Det var det som diskuterades just då.

Mikael_L
K kasper1 skrev:
CE märket
Såg det felaktigt ut, satt upp och ner?

På vilket sätt var CE-märket fel?

Mikael_L
J Jensa86 skrev:
Står faktiskt i manualen vilka standarder den "ska" uppfylla:
[bild]
Gör det inte det?
Har du någon annan information än t.ex. Elsäkerhetsverket? eller oss andra i tråden?

Glöm inte att ärendet är inte klart ännu, antingen blir parterna överens på något vis, eller så kommer en domstol till sist avgöra.

Jag personligen TROR som dig (er), men för mig är det ingen sanning, inte fakta, innan det hela nått avslut.
(Och även det kan bli fel (åt något håll), men då får vi i alla fall förhålla oss till att frågan har nått vägs ände och får anses vara avgjord).

Mikael_L
D Daniel 109 skrev:
Nej, alla är överens om att de inte uppfyllt de standarder de uppgivit. De menar dock att de uppfyller underliggande krav. Det återstår dock att visas.
Ja de har väl iofs motvilligt medgett detta, genom att medge att de inte haft dokumentionen i ordning.

Men du och jag vet nog bättre än att springa framför verk, myndigheter och domstolar, och inte slå fast saker och ting redan nu, som kanske inte sen blir så.

Mikael_L
Nissens Nissens skrev:
Struntprat. Deras förklaring KAN mycket väl stämma, men varken du eller någon annan utanför Easee vet rimligen något om det just nu.

Troligen är detta utrett senast den 30 September.

Vad gäller kunskap om IP test, så behöver man inte ha det för att begripa att Easees förklaring kan vara korrekt, men behöver inte vara det.

Du får väl läsa på lite, så kanske du inser det också.
Personligen tror jag att Easee har skitit i det blå skåpet.
Men jag slår inte fast någonting innan detta ärende har gått i mål, för då slipper jag pudla sen.

• Gilla
vcx
  • Laddar…
Mikael_L
F fsn skrev:
Det bör även framgå av märkskylt tror jag.
Nej.
Det ska framgå i DOC.

(edit:
Men jag har för mig att det finns något litet undantag för någon eller några speciella produkter som även kräver 3-parts provning, men nu är jag lite ute i tassemarkerna och virrar)

F fsn skrev:
Nä, det tror jag inte. Men jag vet att jag är betydlig bättre än dig.
"...än du." 😉

Snälla, kan ni inte ta er personliga vendetta i DM. Pajkastningen smutsar ner tråden.

• Gilla
vcx och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
F fsn skrev:
Temperaturer växlar, det är också en sån sak som drar in vatten.
Jodå, det har själv (lyckligtvis) upptäckt en gång när jag testade IPX5.
Jag mer eller mindre råkade ändra vattentemperaturen, och vi fick vatteninträngning, lite mystiskt för produkten hade klarat sig vid ett tidigare test.
Ganska snabbt insåg vi att det var pga olika temp på vattnet under pågående test det kunde ske.

Och det var inte bra, vi testade ju inte bara för att uppfylla krav på papper, det var dyra produkter, speciella kunder och deras vätskor hade definitivt olika temperaturer och det hade blivit svår badwill om denna produkt fallerat.
Och det var faktiskt lite krångligt att få den där saken tät, men till sist var vi i land.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.