3 385 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
dyrt !
6,7 kvm, inga konstiga hyllormm
Har gjort allt underarbete själv. Köpt in kakael o klinker + allt spån o gips.
Rörmockeri + badkar, toalett, handfat + möbel 40 000
Elektriker + värmeslingor, spots, handdukstork 17 500
Plattsättning...detta är dyrt!
Har köpt in allt kakel o klinker själv.
Dom stod för fuktspärr, flytspackel fog o sätta dit alla plattor.
35 000 kr.
Varav tid 48 timmar.
Flytspackel 3 821 kr exkl moms 375 kg
Fuktsspärr 3386 kr exkl moms. 48 kg
nån som har koll på om detta är rimligt???
Har noterat att han varit där 31,5 timmar, mot 48 som det står i fakturan.
Restiden från företaget är ca 3 km, 6 minuter. sen ska man väl plocka ihop material mm.
funderar på att be dom förklara tiden.
Har gjort allt underarbete själv. Köpt in kakael o klinker + allt spån o gips.
Rörmockeri + badkar, toalett, handfat + möbel 40 000
Elektriker + värmeslingor, spots, handdukstork 17 500
Plattsättning...detta är dyrt!
Har köpt in allt kakel o klinker själv.
Dom stod för fuktspärr, flytspackel fog o sätta dit alla plattor.
35 000 kr.
Varav tid 48 timmar.
Flytspackel 3 821 kr exkl moms 375 kg
Fuktsspärr 3386 kr exkl moms. 48 kg
nån som har koll på om detta är rimligt???
Har noterat att han varit där 31,5 timmar, mot 48 som det står i fakturan.
Restiden från företaget är ca 3 km, 6 minuter. sen ska man väl plocka ihop material mm.
funderar på att be dom förklara tiden.
Produkter som diskuteras: "värmeslingor"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
De har väl suttit och tittat när tätskikt, fix och fog torkat... 
Medlem
· Västernorrland
· 2 106 inlägg
Vi tog in 4 offerter från "Vita" firmor. Detta var den biligaste av alla. Offerterna varierade från 115 000 till 130 000, dyrast var comfortbutiken. Då gäller bygge enligt nya branchregler och med "godkända" plattsättare (PER certifierade).it-snubben skrev:
Vi tyckte också det var dyrt, men vad skall man göra om man inte har tid/kunskap att bygga själv?
Tips på billigare?
Medlem
· Västernorrland
· 2 106 inlägg
Nja, jag tror inte min lokala plattsättare från "byn" vill åka så långt 
För det är i stort sett det arbete jag lejer bort (förutom elen då). Inför vår renovering så tog vi in offert på allt. Kostnad för arbetet för tvättstuga, bastu, lilltoa, kök och badrum skulle bli 125.000. Valde då att göra det mesta själv, nu när jag vet vad mitt arbete är "värt".
För det är i stort sett det arbete jag lejer bort (förutom elen då). Inför vår renovering så tog vi in offert på allt. Kostnad för arbetet för tvättstuga, bastu, lilltoa, kök och badrum skulle bli 125.000. Valde då att göra det mesta själv, nu när jag vet vad mitt arbete är "värt".
Startade för ett tag sedan upp en firma som gör badrumsrenoveringar bara för att marknaden e så glödhet som den är nu. Det brukar kosta ca 50 att göra en 5 kvm badrum med kakel/klinkers för ca 350 kr kvm exkl resterande utrustning. För detta faktureras minst 90-100. Det e sjuka tider nu.
Jag hade själv aldrig betalt någon nu för att göra ett badrum. Det e för dyrt, man kan bara väja och vraka bland jobben och den som betalar mest får det gjort fortast.
Jag hade själv aldrig betalt någon nu för att göra ett badrum. Det e för dyrt, man kan bara väja och vraka bland jobben och den som betalar mest får det gjort fortast.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden