Fredrik.engdahl skrev:
haraldnyborg har bacho bits sats som jag använder har använt samma sats i 1 år varje dag med undantag för dom bits som jag blivit av med
Håller med till 100% har dragit 2000+ gipsskruvar utan problem...

dock kan jag säga att min 149:- skruvdragare inte funkar så bra längre, så det fick bli en ny Hilti istället...

Som man alltid säger, "Man får vad man betalar för..."

H_L skrev:
Har också kört med Weras BiTorsion ett tag nu. Den har funkat så bra att jag köpte en till när den andra kom på villovägar (hade en snickare hemma som lånade den och sen var den borta...!).

Jag köpte min på Clas Ohlson.
Kan inte annat än hålla med, dessa är de klart bästa bitsen jag provat. Dock som redan nämts rätt dyra.

Majgårdarna
"Nej bitsen kommer absolut inte från någon Hiltifabrik, om de var de du menade?
Det av den enkla anledningen att Hilti inte har någon egen tillverkning överhuvud taget.
Där med inte sagt att allt är kopior på andras prylar.
Hilti köper in högkvalitativa verktyg och förbrukningsmatriel av olika tillverkare.
skruvdragarna just nu kommer från Panasonic."

Boris73, var ha du fått den informationen ifrån? Utvecklingen av Hiltis produkter sker i Tyskland. Tillverkningen i Tyskland, Österrike, Kina, Ungern och Schweitz.

Andreas_Hansson skrev:
Jag har wera bitsen från Clas och köpte förra veckan en bits från TengTools.
Mycket bra box faktiskt och bra hållare.Rekommenderas framför Wera
[länk]

Jag köpte den boxen för några veckor sen. lokale järnhandlaren hade den på kampanj för 195:- spänn eller nå´t åt det hållet.

Kanonbits, sitter som en smäck i skruven. Tyvärr försvann ett av bitsen när jag bytte termostat på S80´n. Men det gjorde inget för Volvo skulle ha 800 spänn för att göra jobbet som tog mig som bilamatör 4 minuter att göra....så jag ska nog ersätta det bitset med ett i lösvikt. Det blev nog billigare ändå.

Jag är oerhört less på skitbits som går sönder hela tiden och som någon skrev, dyra bits är man rädd om och tar som rutin att sätta tillbaks dem i lådan. Dessuom är fästet till bitset suveränt med låsfunktionen. Utan lås så ramlar bitsen iväg och då blir det som med nålen i höstacken.

Jag röstar för dyra bits!

Mikael_L skrev:
Förövrigt är det samma svarta hål som alltid snor den ena strumpan i paret !! :D
Nej, nej, ett vanligt misstag.
Torktummlare är egentligen teleportörer, man telporterar strumpor till andra torktummlare, det är förklaringen på att man kan hitta strumpor man aldrig sett förut.

Henrik

tallmilan skrev:
Torktummlare är egentligen teleportörer, man telporterar strumpor till andra torktummlare, det är förklaringen på att man kan hitta strumpor man aldrig sett förut.

Läs Terry Pratchett - Hogfather så klarnar allting =)

R
Ardexsmitten skrev:
"Nej bitsen kommer absolut inte från någon Hiltifabrik, om de var de du menade?
Det av den enkla anledningen att Hilti inte har någon egen tillverkning överhuvud taget.
Där med inte sagt att allt är kopior på andras prylar.
Hilti köper in högkvalitativa verktyg och förbrukningsmatriel av olika tillverkare.
skruvdragarna just nu kommer från Panasonic."

Boris73, var ha du fått den informationen ifrån? Utvecklingen av Hiltis produkter sker i Tyskland. Tillverkningen i Tyskland, Österrike, Kina, Ungern och Schweitz.
Det skulle inte förvåna mig om det är så att hiltis bits köps från andra leverantörer..

Hilti har vart stor kund hos bland annat bosch på sticksågblad/tigersågblad. Maskiner har dom även köpt av bosch, satt på sina klistermärken och ytterligare 1000:- på priset... vips så har du en "hilti"!

Kolla på lite olika sticksågsmodeller för tex 3-4 år sedan så ser ni vad jag menar ;)

Hilti gör som würth på många av sina modeller..

Ja, det är antagligen så...dom behöver säkert sina fabriker till att skrapa bort Bosch märken och klistra dit Hilti istället...
Är lite tråkigt att föra en diskussion på gissnings stadiet...Enligt Hilti själva så har dom tillverkning... Sen om dom tillverkar bits eller inte, kan inte jag svara på, men Boris73 påstod att Hilti inte har någon tillverkning alls, och det är ju inte sant...

En sak som är säker är att vanliga spårskruvsbits av sämre kvalité är RENT SKIT.

Fy tusan vad jag har svurit över dessa spårskruvsbits när jag lossade spaljen och vangstycket vid trapprenoveringen, mina eminenta ValueTools bits både kröktes och sprack. Till följd av detta vart skruvarna bara skräp.

Köte också Weras bitssats diamant med bitshållare. Kanon grejjer. Dock verkar det som att diamatbeläggningen ( det gula ? ) släpper ganska fort.

Jag får påpeka att Hilti-satsen med bits jag nämnt i ett tidigare inlägg var helt OK. Den som den ser likadan ut som är Panasonic, inte PowerCraft från Rusta.

Kan också passa på att tipsa om att Harald Nyborg just nu har kampanj på bits: en burk med 50 bits för 49 kronor. Om de är bra vet jag inte, men jag har aldrig sett några som varit billigare.

Gammal tråd men ämnet inte out-of-date.

Vad använder ni för Bits samt Bitshållare ifag.

Själv kör jag på Wera 25mm bits av enklare sort (typ 3 för en tjuga)
Bitshållare har jag bara vanliga skräphållare som varken håller fast skruv, bits eller släpper bitsen efter ett pass.

Dags för en jätteinvestering av Bitshållare... vad ska jag köpa?

Varning för Harald-nyborgs Hitachi bits!!

De har kommit i en ny, svart ask. Bitshållaren är helt värdelös, den kan inte hålla kvar bitsen. Har testad ett tiotal här i Växjö och 3-4 st. i Danmark. Verkar som nåt produktionsfel eller det är kanske nån kinaimport/kopia.

http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp?varenr=2988&Grp=&n=10

Nimajneb skrev:
...Dags för en jätteinvestering av Bitshållare... vad ska jag köpa?
Jag kör med Weras Rapidaptor, och den är jag mycket nöjd med. Låsmekanismen är den största fördelen - det är enkelt att byta bits och de sitter som berget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.