phl skrev:
Lite nyfiken på hur ni tappar bort bits?
Lätt. Man jobbar med ett par tre skruvsorter samtidigt och då blir bittarna liggandes på en pall eller liknande. Vips så är både pallen och bitsen borta. Eller så hamnade bitsen i en liten låda när man packade ihop och sedan såg man aldrig dom mer....:rolleyes:

MathiasS skrev:
Lätt. Man jobbar med ett par tre skruvsorter samtidigt och då blir bittarna liggandes på en pall eller liknande. Vips så är både pallen och bitsen borta. Eller så hamnade bitsen i en liten låda när man packade ihop och sedan såg man aldrig dom mer....:rolleyes:
ett av svaren här är nog festools magnetsfäste för bits på maskinen, funkar oftast väldigt bra.

en annan variant är att köpa dyrare bits, då brukar det bli lättare att hålla iordning:)

Mikael_L
phl skrev:
Lite nyfiken på hur ni tappar bort bits?
Jag har en teori om någon sorts lokala svarta hål, som slukar allt ...

Förövrigt är det samma svarta hål som alltid snor den ena strumpan i paret !! :D

Mikael_L skrev:
Jag har en teori om någon sorts lokala svarta hål, som slukar allt ...

Förövrigt är det samma svarta hål som alltid snor den ena strumpan i paret !! :D
Jag har som standard att alltid skylla på sambon :-)

Jag har köpt den bitssats som inleder tråden och den är jättebra men jag använder nästan bara pH2 som jag tyvärr lagt bort. Inköpt på CO , denna sats var värd priset. Har även köpt hela asken från HN som det också är med på bild
Hitachi satsen köpte den för jag tyckte den var billig! Nästa köp blir nog den proffsiga VERA från CO för 39 kr i PH2 som finns längre upp i tråden.

torbeno skrev:
Hej.
Var köper man en FELO?
Gärna i Göteborgsområdet ...
Felo finns hos välsorterade återförsäljare som det heter...annars maila dem o fråga.

ROSWI

mail adress: info@roswi.se

Staffan

Finns inte många som slår Weras bits. Jag brukar dock rekomendera deras billigare framför den belagda men det är en smaksak.
Bits ska pressas och inte fräsas för att få rätt styrka.
Ett enkelt sätt att kolla lite hur det kommer funka är att ta hålla i ett bits och sätta dit skruven...
Sitter skruven kvar när du ruskar i dom är det bra!
(Tål att testas med Wera!)

Du får inte säga så P-plats när ni nu lurade iväg mig och jag köpte deras "diamant"-variant igår :)

AndersS skrev:
Du får inte säga så P-plats när ni nu lurade iväg mig och jag köpte deras "diamant"-variant igår :)

...de e de att det är svårt att motivera folk att lägga dom pengarna!?
...men bra e dom, jag lovar!!! ;)

Ska genast stövla ner till Classe och köpa lite fin-bits, är spänd på att jämföra Wera med de andra jag testat!

För de bits jag använder mest bl.a PH2 har jag satsat på Wera BiTorsion med diamantbeläggning och den rekomenderas varmt.

Andreas_Hansson skrev:
Jag har wera bitsen från Clas och köpte förra veckan en bits från TengTools.
Mycket bra box faktiskt och bra hållare.Rekommenderas framför Wera
[länk]
En anna bra sats från Teng Tools är denna:

• FB11860.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
andersmc skrev:
Jag köpte ett set med bits från Hilti, och visst var de alldeles utmärkta. Men en sak är jag lite fundersam på; är bitsen verkligen från Hilti? Jag har sett exakt samma set säljas under andra märkesnamn.
Nej bitsen kommer absolut inte från någon Hiltifabrik, om de var de du menade?
Det av den enkla anledningen att Hilti inte har någon egen tillverkning överhuvud taget.
Där med inte sagt att allt är kopior på andras prylar.
Hilti köper in högkvalitativa verktyg och förbrukningsmatriel av olika tillverkare.
skruvdragarna just nu kommer från Panasonic.

Men som sagt om du sett Hiltis bitssats hos nån annan för en småsumma så kan de nog vara så att dom ser likadana ut men bitsen skiljer sig nog en del i gods och tillverkningsförfarande.
Och de är ju bra kvalitet vi vill betala för, inte design???

Så, nu har jag utvärderat Weras BitTorsion Diamant-jada-jada-bits (ein stück PH2 köpt på Classe för 39pix). Verkar vara ett riktigt bra bit, hittils varken bättre eller sämre än Hilti-bitsen jag kört med. Dock ruskigt mycket bättre än high-tech-bitsen från B&D jag fick tag i.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.