51 185 läst ·
132 svar
51k läst
132 svar
Dyra eller billiga bits?
Lätt. Man jobbar med ett par tre skruvsorter samtidigt och då blir bittarna liggandes på en pall eller liknande. Vips så är både pallen och bitsen borta. Eller så hamnade bitsen i en liten låda när man packade ihop och sedan såg man aldrig dom mer....phl skrev:
ett av svaren här är nog festools magnetsfäste för bits på maskinen, funkar oftast väldigt bra.MathiasS skrev:
en annan variant är att köpa dyrare bits, då brukar det bli lättare att hålla iordning
Jag har köpt den bitssats som inleder tråden och den är jättebra men jag använder nästan bara pH2 som jag tyvärr lagt bort. Inköpt på CO , denna sats var värd priset. Har även köpt hela asken från HN som det också är med på bild
Hitachi satsen köpte den för jag tyckte den var billig! Nästa köp blir nog den proffsiga VERA från CO för 39 kr i PH2 som finns längre upp i tråden.
Hitachi satsen köpte den för jag tyckte den var billig! Nästa köp blir nog den proffsiga VERA från CO för 39 kr i PH2 som finns längre upp i tråden.
Produkter som diskuteras: "bitssats"
Bitssatser
Våra bitssatser kommer i olika storlekar och inkluderar allt du behöver för dina skruv- och borrprojekt. Med kvalitativa bits i olika former och storlekar kan du alltid vara säker på att du har rätt verktyg för jobbet. Perfekta för både
Läs mer
Felo finns hos välsorterade återförsäljare som det heter...annars maila dem o fråga.torbeno skrev:
ROSWI
mail adress: info@roswi.se
Staffan
Finns inte många som slår Weras bits. Jag brukar dock rekomendera deras billigare framför den belagda men det är en smaksak.
Bits ska pressas och inte fräsas för att få rätt styrka.
Ett enkelt sätt att kolla lite hur det kommer funka är att ta hålla i ett bits och sätta dit skruven...
Sitter skruven kvar när du ruskar i dom är det bra!
(Tål att testas med Wera!)
Bits ska pressas och inte fräsas för att få rätt styrka.
Ett enkelt sätt att kolla lite hur det kommer funka är att ta hålla i ett bits och sätta dit skruven...
Sitter skruven kvar när du ruskar i dom är det bra!
(Tål att testas med Wera!)
Jag har wera bitsen från Clas och köpte förra veckan en bits från TengTools.
Mycket bra box faktiskt och bra hållare.Rekommenderas framför Wera
http://catalogue.tengtools.com/portalshare/katalog/gemensam/t20/bilder/SSIZE/FB12199.JPG
Mycket bra box faktiskt och bra hållare.Rekommenderas framför Wera
http://catalogue.tengtools.com/portalshare/katalog/gemensam/t20/bilder/SSIZE/FB12199.JPG
En anna bra sats från Teng Tools är denna:Andreas_Hansson skrev:
Nej bitsen kommer absolut inte från någon Hiltifabrik, om de var de du menade?andersmc skrev:
Det av den enkla anledningen att Hilti inte har någon egen tillverkning överhuvud taget.
Där med inte sagt att allt är kopior på andras prylar.
Hilti köper in högkvalitativa verktyg och förbrukningsmatriel av olika tillverkare.
skruvdragarna just nu kommer från Panasonic.
Men som sagt om du sett Hiltis bitssats hos nån annan för en småsumma så kan de nog vara så att dom ser likadana ut men bitsen skiljer sig nog en del i gods och tillverkningsförfarande.
Och de är ju bra kvalitet vi vill betala för, inte design???
Så, nu har jag utvärderat Weras BitTorsion Diamant-jada-jada-bits (ein stück PH2 köpt på Classe för 39pix). Verkar vara ett riktigt bra bit, hittils varken bättre eller sämre än Hilti-bitsen jag kört med. Dock ruskigt mycket bättre än high-tech-bitsen från B&D jag fick tag i.

