Insex istället för ph2 bits. Rena drömmen mot ph2 skruv

Du menar nog torx skruv.....inte insex väl ??
Håller med om det är torx du menar...kan ju stå på stege med 2kg skruvdragare en meter ovanför huvet o dra i en skruv...skönt när man inte behöver pressa på skruven för att den inte skall slinta...

Rätt bits till rätt skruv så håller bitsen bra...har både bahco-hitachi o biltema bits o inte märkt nån större skillnad....Kan rekommendera Felos bitshållare med extra stark magnet.

Staffan

Jag använde bits från Västsvensk Byggskruv under nästan hela min totala köksombyggnad (minst 2000 skruvar). Var grymt nöjd med hållbarheten och att bitsen verkligen passade bra i skruvskallarna. Det som förvånade mig var att priset var väldigt fördelaktigt.
http://www.vsbyggskruv.se/produkter/pdf/sid_86.pdf

Återförsäljare finns listade på hemsidan: V/S/B

Jag slår också ett slag för Biltemas bits. Efter att ha malt ner de bits man får med skruvmejsel/maskin på några skruv så köper jag ett tiopack på Biltema och som tidigare talare så har man tappat bort bitset under trallen eller i gruset långt innan det blivit slitet. Kostar ju nästan inget och skulle jag betala en fyrtiolapp per bits för superkvalitet så skulle jag ändå ha tappat bort den på samma tid som Biltemas billiga.

Jag har nog skruvat i alla fall tusen trallskruv på en Biltemabit utan problem - medans bitsen jag fick med en skruvmejsel runddrog jag för hand, å då är jag ingen biff direkt :)

Så visst är det jätteskillnad, men billigt är inte alltid kasst.

Kan i.a.f. inte rekommendera DeWalt:s. Inte ett dugg bättre än billigare fabrikat jag testat. Så där får man inte vad man betalar för.

Bithållaren som jag använder är DeWalt. Den funkar hur bra som helst.

Håller med ovan om torx, däremot har jag haft lite problem att hitta billiga torx-gipsskruv. Eller rättare sagt, de billiga lådor jag har sprungit på har varit PH2 så då har det blivit det.

Jo helt rätt torx. skrev fel bara :) Många tror att det är tar längre tid med torx men det går i självaverket snabbare än med ph2 skruv.

H_L skrev:
Bithållaren som jag använder är DeWalt. Den funkar hur bra som helst.
Bithållaren har inte jag heller några problem med. Däremot med bitsen. Har dragit av ett par, och de greppar precis lika dåligt som B&D-bitsen (märker ingen skillnad).

köpte ett paket bits Bosch powermaxx(PH2). Lite kraftigare bits och de är helt fenomenala. köpte två i somras och har precis börjat använda den andra och då har jag skruvat en hel del. man slinter inte alls med dem pga att de är kraftigare och knottriga så de nyper fast i skruven. anledningen till att jag behövt byta är att sambon har fått låna skruvdragaren ibland och hon orkar inte hålla emot så hon svarvar ner bitsen. den är ju långt ifrån slut men det har blivit ett minimalt slitage på den och jag skulle tro att den fortfarande är bättre än no name bitsen.
Sen använder jag nån röd tjock hållare med tokstark magnet. kan hålla en 200mm träskruv upp och ner utan problem.

Kan i.a.f. inte rekommendera DeWalt:s. Inte ett dugg bättre än billigare fabrikat jag testat. Så där får man inte vad man betalar för.

Köpte mina DW Super Grip på Beijer tycker dom är kanoon, som natt och dag mot bits jag köpt på lågprisvaruhusen Classe, Biltema etc..
Man får vad man betalar för helt enkelt :--))

/ Josse

Bitshållaren med den starka magneten heter FELO....Mycket bra hållare.

Hej.
Var köper man en FELO?
Gärna i Göteborgsområdet ...

Josse74 skrev:
Köpte mina DW Super Grip på Beijer tycker dom är kanoon, som natt och dag mot bits jag köpt på lågprisvaruhusen Classe, Biltema etc..
Man får vad man betalar för helt enkelt :--))
Är väl som med DW:s övriga produkter rätt stor kvalitetsskillnad "inom märket" då. I mitt fall gällde det "Extra Grip" och de var jämförbara med B&D som sagt (förutom priset då). :-/

Lite nyfiken på hur ni tappar bort bits? Har alltid använt bitshållare som håller fast bitsen mekaniskt. På de jag kör (Hilti) sitter det en liten ring man måste dra utåt för att kunna lossa bitsen. Enda gången de inte är bra är när man vill ha en liten smal bitshållare, då brukar jag antingen sätta bittet i chucken eller ta fram en sunkig magnethållare.

Springare skrev:
Vilken bit-hållare rekommenderas?
Jag har inte hittat något billigt som är bra och har inte velat lägga ett par hundringar på något jag inte vet funkar perfekt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.