Bauhaus har visst höjt Wera priserna har jag noterat. Rapidaptorn i set med 6 bits kostar 349kr. Även bitsen har fått högre pris.
Noterade även att Swedol har kvar gamla priserna än. Wera bitshållare ringmagnet för kring 180kr. 30kr för Weras bästa bits men här i Örebro fanns bara PH2 och PZ2.
Skall prova den där ampros bitshållare. Tack för tips Skalman!

/Mattias
 
En liten fundering bara som jag har.
jag har ju provat olika märkes ph2 bits ( bosch, teco:s, biltema, ampro m.m ) och inga vill egentligen sitta riktigt bra. sedan för ett tag sedan så började jag använda wera bitorsion. vilken enorm skillnad! passformen mot dom flesta skruvarna är perfekt.
lite märkligt tycker jag för ph2 är väl en standard som inte ska skilja mellan olika märken? även ph1 och ph3 har bättre passform än övriga.
 
Var ett tag sen det skrevs i tråden, men antar att det är ok att jag ställer en fråga. Biltemas bits i 10-pack rekommenderades långt tidigare här i tråden.

Är dessa fortfarande av den kvalitén så de är värda att satsa på?
 
Ergo skrev:
Var ett tag sen det skrevs i tråden, men antar att det är ok att jag ställer en fråga. Biltemas bits i 10-pack rekommenderades långt tidigare här i tråden.

Är dessa fortfarande av den kvalitén så de är värda att satsa på?
Min personliga åsikt är att torx bitsen är helt ok.
Jag har börjat köpa biltemas torx bits pga att ibland kommer man inte åt i helt bra vinkel när man skruvar vilket gör att man kör sönder bitsen i förtid.
Dock har jag dewalt, bosch och wera på 50mm torx och på ph2.
Jag har även några wera bitorsion diamond torx, men dom är så dyra så man vågar knappt använda dom :x( även om livslängden är typ 20 gånger längre än biltemas) :)

tjipp tjipp ;)
 
Jag tar tillbaka det förra inlägget jag gjorde.
Biltemas torx-bits vrider sig vid högre belastning, jag drog 6x180 en dag och ett biltema bits höll ca 5 skruvar.
Efter 3 pajade biltema bits så bytte jag till ett Wera Bitorsion diamond, och det höll till övriga 50 skruvarna.
Så jag kastade biltema bitsen och återgick till att enbart köra med Wera bits.

Tänkte bara så att jag inte lurar någon att köpa skräp-bits!

mvh Andreas
 
Förmodligen så beror oförmågan att se skillnad på bra (wera) och dåliga (biltema) på en mycket svag ( bosch?) skruvdragare.
Av denna anledning kan det vara svårt att uppfatta skillnaden mellan rätt och fel.
En psykolog kan kanske få dig att förstå men det kommer att ta tid. Mycket tid.

;)
 
Ni skriver bara bits. Men är ni säkra att alla skruvar håller måttet? Är sp.ren identiska för Grabber som andra tillverkare? Visst BöR pressade bits hålla längre. Men är det verkligen så? Jag själv upplever spåren som lite olika.
Ovanstående gäller PH2.
 
kamilenski skrev:
Ni skriver bara bits. Men är ni säkra att alla skruvar håller måttet? Är sp.ren identiska för Grabber som andra tillverkare? Visst BöR pressade bits hålla längre. Men är det verkligen så? Jag själv upplever spåren som lite olika.
Ovanstående gäller PH2.
I mitt fall gällde det torx T25. Och jag använder till 90% biltema skruv.
 
Brukar köpa en hel del S-skruv från Biltema, som jag gillar skarpt.
Och använder då medföljande bits och för mig har de fungerat precis lika bra som bits från ett MYCKET dyrare märke.
Då har jag dragit allt från stora till små skruv.
Sedan finns det bits som håller bättre och andra sämre, men på det stora hela, helt okej.
 
När det gäller PH2 kör jag bara med Bosh titanium bits. 20kr st men de som håller längst. Torx kör jag med bosh standard. Dock skiljer sig skruvarna åt lite. Biltemas bits funkar ok också. men priset på bits kontra skruvade skruvar blir nog samma som de dyrare ja kört med.

Att skruva rakt ner när man har saker under sig så funkar vilket som. Men ska man köra tak eller väggar där man får sträcka sig så får det inte kugga över...
 
skalman1 skrev:
Förmodligen så beror oförmågan att se skillnad på bra (wera) och dåliga (biltema) på en mycket svag ( bosch?) skruvdragare.
Av denna anledning kan det vara svårt att uppfatta skillnaden mellan rätt och fel.
En psykolog kan kanske få dig att förstå men det kommer att ta tid. Mycket tid.

;)
En blå bosch kan aldrig vara den felande länken så din slutsats faller på sin egen orimlighet. :)
 
MathiasS skrev:
En blå bosch kan aldrig vara den felande länken så din slutsats faller på sin egen orimlighet. :)
Som sagt, oförmåga att förstå......... :P
 
Mikael_L
Billiga bits och billiga skruv kan passa bra ihop ibland.

Skruven är Biltemas 55mm spånskiveskruv.
Bitset är ett PH2 av någon billig sort, mina kit kommer från Biltema och Jula, så vitt jag vet.

Här hänger en 2kg skruvdragare i skruven, och jag lovar på heder och samvete att jag inte har limmat eller trixat på något vis.
Jag blev så paff att jag var tvungen att fota av det.
 
  • bits-skruvdragare.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Coolt. :)
Men konstigt att bitset inte släpper ur hållaren.


I höstas när jag skruvade fast vindskivorna i nocken på huset så lät jag min rätt tunga festool c12 hänga i en essve t25 skruv som var iskruvad medan jag var ner på marken och hämtade mer skruv. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.