Jag har köpt duschväggar som går att vika in mot väggarna. Måtten är 90 cm ut från hörnet, men nu visade det sig att tvättmaskinen är lite för stor, så det blir bara 88 cm kvar för duschväggen. Dessutom kanske man måste ha några cm spelrum för tvättmaskinen när den centrifugerar.
Min fråga är, skulle det fungera att sätta väggarna ex 85 x 90? Eller ev 85 x 85? Kommer dörrarna att mötas tätt med magnetlisten i stängt läge, om de inte sitter precis 90 x 90?

T
Brukar stå i bruksanvisningen hur mycket spelrum man har på installationsmåtten!

Åh, ska titta på det, har inte tagit upp paketet ännu, ifall jag skulle behöva lämna tillbaka.

T
Brukar vara mått ner till 87,5 cm så ditt önskemål om 85 cm blir nog svårt. Vilket fabrikat är det? Ifall man kunde kolla instruktioner på nätet så behöver man inte öppna upp paketet!

Det är K Rautas X-pris på Alajärvi Rundad Duschvägg 90 x 90. Kan inte hitta någon mer information på deras annons.

Med en rundad duschvägg blir det nog mycket svårt att få till.

Har du möjlighet att lämna tillbaka och titta på plana duschväggar?
När jag handlade i våras fanns det flera olika leverantörer som hade olika bredder på dörrarna så att man kunde kombinera fritt. Tex 80 x 90 i ditt fall.

Ja, jag får nog göra så... synd!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.