Någon som har köpt och har någon åsikt om dessa duschväggar?

är dom helt okej så man ska klippa till på en?
mvh tony

Hallå.
Vi har beställt från Geysir.se Frostade duschväggar för att slippa se alla kalkfläckar (uppsala..)
Fick ett måndagsexemplar först, en list var inte fastsatt, men på 3 dagar hade vi nya duschväggar hemma och allt har gått smidigt, utan krångel.

nu ska vi flytta och ska göra om badrummet och kommer beställa därifrån igen, helt klart.

Tommy125 skrev:
Hallå.
Vi har beställt från Geysir.se Frostade duschväggar för att slippa se alla kalkfläckar (uppsala..)
Fick ett måndagsexemplar först, en list var inte fastsatt, men på 3 dagar hade vi nya duschväggar hemma och allt har gått smidigt, utan krångel.

nu ska vi flytta och ska göra om badrummet och kommer beställa därifrån igen, helt klart.
Välkommen till forumet båda två! Ovanligt med två nykomlingar i topp på en tråd.

Jag har också köpt duschväggar från Geysir.se, två stycken, men har inte lika positiva erfarenheter av dem som Tommy125.

Det allvarligaste felet var att det var fel monteringsinstruktion medskickad. Det innebar att jag borrade hålen på fel ställe, så dörrarna möts inte som de ska. Jag skulle egentligen reklamerat det där, men just då fanns det inte tid att krångla med det.

Den där mekanismen som lyfter dörrarna när man öppnar dem är ganska smäckig. Den är svår att justera och hoppar ibland av. Gummilisten underst, som ska täta mot golvet, sitter liksom utanpå glaset. Det blir alltså en kant där vattnet samlas. Där blir ett ställe där det samlas smuts och avlagringar. Dessutom var listen väldigt svår att montera. När den lossnar kommer det inte att gå att få dit den igen.

Om jag skulle köpa nya dörrar hade jag kollat upp marknaden noggrannare än vad jag gjorde förra gången. Om andra dörrar är behäftade med samma brister som geysir kan jag tänka mig dem igen, för de var i alla fall förhållandevis billiga.. Hittar jag nåt bättre köper jag dem i stället.

Kan nån tipsa om nåt annat alternativ om man är på jakt efter duschväggar som inte kostar en förmögenhet (och inte kan vänta en massa veckor på leverans)? 90*70 alt 90*80 är jag på jakt efter

Eller är alla såna här duschväggar av ungefär samma kvalitet? Jag tycker alla jag kollat på känns ganska smäckiga

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.