5 200 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Duschvägg...
Var hittar jag en vanlig rak duschvägg som är 110 eller 120 cm bred? Aluprofiler samt frostat eller på annat sätt behandlat glas, ej klargklas. Har letat som en tok men antingen är det fel bredd eller nåt annat som inte stämmer.
/Mats
/Mats
Vi beställde vår frostade duch vägg 120*80 med aluprofil från Inredningsglas. Dom tillverkar allt och lite till. Gå in till en av deras återförsäljare och tala om vad ni vill ha så återkommer dom med en ritning och pris uppgift.
Moderator
· Stockholm
· 57 954 inlägg
Rekomenderar också glasmästaren.
Jag behövde en duschvägg på 80 cm, snedskuren upptill (snedtak) för att ansluta till duschdrapperi i vår fjällstuga. Hittade en badrumsaffär som kunde leverera godtyckligt mått för 7000!!
Glasmästaren kunde göra samma sak för ca 2000. Nu tyckte vi att även det var i mesta laget för ett enkelt fritidshus, så vi löste det med snedskuret duschdraperi, med stoppskruvar i skenan för varje gardinkrok. I vår hemma villa tycker jag glasmästarens pris skulle vara helt OK.
Jag behövde en duschvägg på 80 cm, snedskuren upptill (snedtak) för att ansluta till duschdrapperi i vår fjällstuga. Hittade en badrumsaffär som kunde leverera godtyckligt mått för 7000!!
Glasmästaren kunde göra samma sak för ca 2000. Nu tyckte vi att även det var i mesta laget för ett enkelt fritidshus, så vi löste det med snedskuret duschdraperi, med stoppskruvar i skenan för varje gardinkrok. I vår hemma villa tycker jag glasmästarens pris skulle vara helt OK.
Klicka här för att svara