Hej

Är på jakt efter en rak dusvägg. D.v.s. en enda sektion. Jag har ett litet badrum där jag skall ha duch längst in i rummet, rummet är bara 1,20m brett så jag tänkte ha en aluminiumprofil mot väggen och sedan en glasskiva (duschvägg) ca 70 cm ut från väggen. Jag hoppas ni förstår vad det är jag söker. Alltså bara en fast relativt grund glasvägg.

Tacksam för tips var man kan hitta detta...

Tack på förhand!

T
tank77 skrev:
[länk]

Gör måttbeställda också.......
Tack för tipset, men ser ut att bli ganska dyrt att måttbeställa nåt i den stilen jag vill ha. Det jag efter frågar är ju oerhört simpelt och minimalt med material egentligen, så det borde ju finnas som standard någonstans.....

Inr har standardmått som inte är så dyra. 700 mm är mig veterligen ett standardmått hos dem. Kolla på närmsta VVS-varuhus.

/Jörgen

Tack för era tips!

Var precis en sån som rinkaby hade som jag letade efter. Blev dock lite osäker när jag såg den på bild. kanske skulle passa bättre med en s.k. hotelldusch. D.v.s. en dörr som är svängd och som går att vika in mot väggen. Då slipper man staget/stången mellan golvet och taket som man måste ha om man har en fast monterad duschvägg.

Nån som har bra länkar på vart man införskaffar en s.k. hotelldusch?

Tack igen

T
En svängd dörr som går att stänga har just inr.se, Josephine heter dörren.......

Har nu bestämt mig för en sånhär:

http://www.folkduschen.se/product.php?id=PerLK

Vilken av modellerna skall jag ha om jag skall fästa duschväggen på den vänstra väggen om jag står framförduschen?

D.v.s. om jag kommer in i badrummet så skall duschväggen sitta på den vänstra väggen......

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.